- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

حضور خیابانگردها و متکدیان در مرکز شهر نهاوند زیبنده نیست

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، کریم حمیدوند روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند افزود: سد معبر تضییع حق مردم و یکی از مشکلات اساسی شهر نهاوند است که رفع مشکلات آن وظیفه ذاتی شهرداری است و لازم است با جدیت آنرا پیگیری کند.
 حمیدوند افزود: یکی از مواردی که مبلمان شهری نهاوند را تحت تاثیر قرار داده حضور کارگران فصلی در میدان مرکزی است که این کارگران باید توسط شهرداری ساماندهی شوند.
فرماندار نهاوند یک دیگر از معضلات موجود در شهرستان را خیابانگردها و متکدیان آن دانست و افزود: با توجه به مشکلات و آسیب هایی که تکدی گری به دنبال دارد نازیبا کردن چهره شهر است.
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند در ادامه از شهرداری شهرستان خواست با همکاری نیروی انتظامی و اتاق اصناف تیمی تشکیل و با مستند سازی نسبت به جمع آوری سد معبر اعم از اشخاص و خودروها وکارگران فصلی و ساماندهی آنان در محلهای مشخص و تعیین شده اقدام کنند.
وی شورای فرهنگ عمومی شهرستان را محلی برای ارائه نظرات و پیشنهادات در حوزه های فرهنگی شهرستان ، مبلمان شهری و سایر موارد عنوان کرد و افزود: این نشست باید خروجی موثر و مفید داشته باشد.
با توجه به باریک بودن خیابانهای مرکزی شهر نهاوند و حضور دستفروشان که باعث سد معبر می شوند ترافیک و رفت و آمد شهروندان با مشکل روبرو شده و این مشکل از سوی مغازه داران بیشتر دامن زده می شود به گونه ای که آنان با گذاشتن وسایل خود علاوه بر اشغال پیاده رو به تازگی نیز وارد خیابانهای جلو مغازه شده و برای رفت و آمد شهروندان ایجاد مشکل می کنند.