- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

دفتر خدمات الکترونیکی قضایی نهاوند افتتاح شد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، “محمد رضا مترقب” رئیس کل دادگستری استان همدان و هئیت همراه صبح چهارشنبه در سفر به نهاوند  دفتر خدمات الکترونیک قضایی را در این شهرستان افتتاح کرد.

معاون فن آوری و انفورماتیک مدیر کل دادگستری استان همدان در این مراسم با اشاره به صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای که با اجرای این طرح در هزینه‌ها صورت خواهد گرفت از رفع یکی از مهمترین علل اطاله در دادرسی و ارتقا در سرعت و دقت رسیدگی‌ها بعنوان دیگر اثرات مفید اجرای این طرح ذکر و تاکید کرد: کلیه شهروندان برای دریافت خدمات و با هرگونه مراجعه به مراجع قضایی لازم است از قبل با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا اماکن پیش بینی شده در مجموعه‌های قضایی نسبت به ثبت نام در سامانه اعلام نشانی الکترونیک اقدام کنند.

خانجانی گفت: با خدمات الکترونیکی در دستگاه قضایی مردم با سرعت و سهولت هر چه تمامتر نسبت به پیگیری امورات قضایی خود اقدام می کنند.

وی افزود: با افتتاح این دفاتر زمینه تسریع در انجام امور قضایی و کاهش هزینه های مرجعین دستگاه قضایی فراهم می شود.

وی بیان داشت: دسترسی آسان‌تر مردم در فضای مناسب به خدمات الکترونیک قضایی، ثبت دادخواست‌های حقوقی تجدیدنظرخواهی، تجدیدنظرخواهی کیفری و ثبت نام ثنا به‌عنوان مقدمه‌ای برای ابلاغ الکترونیک و دریافت حساب کاربری و ثبت اظهارنامه از مواردی است که در این دفاتر به شهروندان ارائه می‌شود.

گفتنی است:  دفتر خدمات الکترونیکی قضایی نهاوند اولین دفتر در سطح شهرستانهای استان همدان می باشد که توسط مسئولان افتتاح شد.