- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۷مدرسه نهاوند در مقابل زلزله استحکام ندارند

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، هادی سلگی عصر سه شنبه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: با توجه به تراکم بالای جمعیت در شهر نهاوند و همچنین زلزله خیز بودن این منطقه برخی مدارس سطح شهر به ویژه در دوره ابتدایی از استحکام مناسبی برخوردار نیستند.
وی گفت: سال گذشته آموزشگاه ابتدایی سنایی این شهرستان برای بازسازی تخریب و پیمانکار آن مشخص شد اما با گذشت یک سال از آن بدون انجام هیچ کاری ، پیمانکار ختم قرار داد خود را اعلام کرد در حالیکه قرار بود این آموزشگاه تا اول مهر سال آینده تحویل آموزش و پرورش شود.
سلگی از کمبود فضای آموزشی در دوره ابتدایی خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۲۵ آموزشگاه ابتدایی در سطح شهرستان نهاوند وجود دارد که در ۱۲ آموزشگاه آن مدارس به صورت دو نوبته مشغول به فعالیت بوده و ۱۱۳ آموزشگاه به طور مستقل فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه از سال تحصیلی آینده پایه دوازدهم در آموزش و پرورش مستقر و نظام جدید آموزشی به طور کامل اجرا می شود گفت: به منظور فراهم کردن شرایط لازم برای استقرار پایه دوازدهم و بررسی و رفع مشکلات موجود کمیته استقرار پایه دوازدهم از هم اکنون در این اداره تشکیل و مسائل مرتبط با آن مورد بررسی قرار می گیرد.
دبیر شورای آموزش و پرورش نهاوند با اشاره به مشکلات دوره های اول و دوم متوسطه گفت: در دوره متوسطه دوم مهمترین مشکل بحث کمبود تجهیزات و به روز نبودن آنها است که با توجه به تغییر کتب درسی مورد نیاز مدارس است.
وی افزود: علاوه بر تجهیزات ، فضای کارگاهی نیز از دیگر مواردی است که در دوره دوم متوسطه به شدت احساس می شود و باید اعتبار لازم از سوی کمیته برنامه ریزی برای آن منظور شود.
سلگی کمبود نیروی انسانی در رشته های فنی و حرفه ای را از دیگرمشکلات شهرستان یاد کرد و گفت: به منظور تامین نیروی انسانی مدارس فنی و حرفه ای برای سال آینده ۲ هزار و ۴۱۵ ساعت نیرو کم داریم که این میزان ساعت مربوط به دروس تازه ای است که در آموزش و پرورش ایجاد شده است.
وی افزود: البته به منظور رفع این مشکل قرار است از طریق سرباز معلم این کمبود به مدت ۲ سال برطرف شود تا نیروهای جدید از دانشگاه فرهنگیان دانش آموخته شوند.
مدیرآموزش و پرورش نهاوند از پیشنهاد تغییر کاربری قسمتی از فضاهای آموزشی خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت مناسب برخی از فضاهای آموزشی ، پیشنهاد تغییر کاربری ۲۰ مورد از فضاهای آموزشی داده شده که استان نیز با آن موافقت کرده است.
سلگی گفت: در چهارم بهمن ماه مراسم جشن ستارگان و تجلیل از نفرات برتر کنکور سال جاری با همکاری موسسه فرهنگی علیمرادیان برگزار می شود و از ۱۵۰ دانش آموز و دانشجو تجلیل خواهد شد.