- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۵۰۰ برنامه متنوع در ایام دهه فجر در نهاوند برگزار می شود

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، کریم حمیدوند روز چهارشنبه در نشست هماهنگی دهه فجر شهرستان نهاوند افزود: برای آماده سازی طرحهای قابل بهره برداری و همچنین آغاز عملیات اجرایی در مجموع ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و یا خواهد شد.
وی افزود: همچنین به منظور گرامیداشت ایام الله دهه فجر امسال بیش از ۵۰۰ برنامه متنوع فرهنگی ورزشی و اجتماعی از سوی اداره ها و ستادهای مردمی در سطح شهر و روستا برگزار می شود که رویکرد اصلی این برنامه ها آگاه سازی نسل جوان از علل وقوع انقلاب اسلامی است.
وی به مهمترین طرحهایی که مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت اشاره کرد و گفت: عمده ترین طرحهای قابل بهره برداری در زمینه های بهداشتی ، کشاورزی و خدماتی از جمله بهره برداری از ۱۱ طرح بهداشتی ، ۱۱ طرح کشاورزی و چندین طرح در بخش راه و مسکن است.
حمیدوند از کلنگ زنی و آغاز عملیات احداث اولین نیروگاه خورشیدی در نهاوند خبر داد و گفت: نیروگاه خورشیدی نهاوند که پروانه احداث آن نیز صادر شده اولین نیروگاه در جنوب استان است که در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار در اراضی روستای عبدالملکی این شهرستان با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار با مشارکت سرمایه گذاران چینی احداث می شود که ۱۰ درصد برق شهرستان را تامین می کند.
وی با اشاره به اینکه دشمن امروز از طریق فضای مجازی سعی دارد انقلاب اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد اضافه کرد: باید با اطلاع رسانی درست و دقیق خدماتی را که پس از انقلاب اسلامی به مردم شده و پیشرفت هایی که طی این مدت به دست آمده برای نسل جوان بازگو شود تا توطئه دشمن را خنثی کنیم.
حمیدوند گفت: مسئولان برای اطلاع رسانی خدمات صورت گرفته از ظرفیت رسانه ها استفاده کنند و در سطح شهر و یا محل اداره ها با نصب بنر مهمترین اقدامات صورت گرفته را به آگاهی مردم برسانند.
در ادامه این نشست مسئولان کمیته های دهه مبارک فجر شهرستان عملکرد و برنامه خود در این ایام را بیان کنند.
ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با ورود خاطره انگیز امام خمینی(ره) به ایران در سال ۵۷ آغاز و تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ادامه دارد و در این مدت جشنهایی متناسب با این ایام از سوی مردم و اداره ها و نهادها برگزار می شود.