سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1227

صدای نهاوند:

مادر شهید عزت‌الله کرمعلی با مهر و محبت مادری وصیت‌نامه فرزند شهیدش را بر تار و پود قالیچه می‌بافد تا به مقام معظم رهبری اهدا کند.

گل بانو سوری مادر ۷۵ ساله شهید عزت‌الله کرمعلی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: فرزند شهیدم عزت‌الله در ۱۷ سالگی و در سال ۶۲ در منطقه عملیاتی قصر شیرین در جبهه‌های غرب کشور به دست نیروهای بعثی عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی گفت: فرزند شهیدم با اینکه سن و سال بسیار کمی داشت و به‌عنوان داوطلب بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت  قبل از انقلاب نیز یکی از مبارزان انقلابی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی در تهران بود و قبل از شهادتش وصیت‌نامه‌ای بسیار زیبا و پرمعنا و مفهومی را نوشت.

مادر شهید کرمعلی افزود: من سواد خواندن و نوشتن نداشتم ولی بارها از فرزندانم خواستم تا وصیت‌نامه شهید را برایم بخوانند زیرا نکات اخلاقی و مذهبی بسیار عبرت‌آموز و ارزنده‌ای در آن نهفته بود بنابراین تصمیم گرفتم آن را به‌صورت فرش و گلیم کوچک ببافم.

خانم سوری اظهار داشت: به همین خاطر و با توکل به خدای متعال و با مدد گرفتن از روح فرزند شهیدم از دیگر پسرم خواستم تا کمکم کند که این فرش و گلیم را شروع به بافتن کنم در قدم اول پسرم وصیت‌نامه برادرش را به شکل خوانا و با خط بزرگ و  برایم چاپ کرد و به شکل نقشه فرش درآورد.

وی بیان کرد: من شب‌ها و اوقاتی که دیگر بچه‌ها و نوه‌هایم در خانه نبودند با ذکر دعا و قرآن شروع به بافتن وصیت‌نامه فرزندم کردم و بارها از روح ایشان مدد گرفتم و به تعداد فرزندانم ۵ تخته فرش و گلیم‌بافتم و آنها را به بچه‌ها دادم و آنها نیز به‌عنوان یادگاری از من آنها را در دیوار خانه‌هایشان نصب کردند.

مادر شهید کرمعلی گفت: با توجه به این‌که من سواد نداشتم کار بافت هرکدام از آنها بیش از ۶ ماه طول می‌کشید و من نیز با صبر و حوصله و با وضوع و خواندن دعای فرج برای سلامتی رهبر و جوانان و نابودی دشمنان ملت ایران شب‌ها چند هزار صلوات قرائت می‌کردم و از این‌که وصیت‌نامه فرزندم را می‌بافتم انرژی می‌گرفتم.

وی عنوان کرد: خیلی دوست داشتم قرآن خواندن را بیاموزم و بافتن این وصیت‌نامه باعث شد به کلاس سود آموزی و قرآن‌خوانی بروم و خواندن قرآن را بیاموزم به‌طوری‌که از این کلاس‌ها که توسط فرزندم و خانم‌های محل برگزار می‌شد توانستم قرآن بخوانم.

خانم سوری افزود: وصیت‌نامه فرزند شهیدم باعث شد من قرائت قرآن را بیاموزم و الآن به شکرانه این کار هرسال در ایام سال جدید با چرخ‌خیاطی قدیم خودم که بیش از ۶۰ سال است آن را دارم برای بچه‌های بی‌سرپرست و تحت پوشش بهزیستی لباس می‌دوزم و همه این‌ها را مدیون فرزند شهیدم هستم.

وی با اشاره به نوع و کیفیت بافت این وصیت‌نامه‌ها بر روی فرش اظهار داشت: این فرش‌ها را به ابعاد یک در دو متر و با نقشه گل خار و محلی نهاوند و از بهترین نوع پشم و ابریشم مرغوب بافته‌ام که خواندن آن برای هر کس به‌راحتی امکان‌پذیر است.

سوری عنوان کرد: در ابتدا اولین وصیت‌نامه فرزندم را بر روی گلیم یک و نیم در یک و نیم متر با نقشه پرچم ایران بافتم که خیلی مورد استقبال فرزندانم و همسایه‌ها قرار گرفت.

وی گفت: بزرگ‌ترین آرزویم تا قبل از رفتن از این دنیا و ملحق شدن به فرزند شهیدم این است که با مقام معظم رهبری دیداری داشته باشم و یکی از فرش‌هایی را که بافته‌ام به ایشان هدیه کنم و نظرشان را در مورد این کار جویا شوم.

گزارش/علی سهرابی

telegram-channel

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش