- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

مدیرانی که نمی توانند کارها را پیگیری کنند از نهاوند بروند

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند،حسن بهرام‌نیا ظهر امروز در جلسه‌‌ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان در محل فرمانداری نهاوند با انتقاد از قفل شدن کارها در شهرستان اظهار داشت:با رایزنی‌ها و پیگیری‌های بسیار از طریق وزرا موفق شده‌ایم چند پروژه ملی برای شهرستان مصوب کنیم ولی تاکنون با وجود این‌که اعتبار این پروژه‌ها تامین شده است اقدامی برای این پروژه‌ها در شهرستان انجام نشده است .

وی با بیان اینکه این مسئله کام مردم نهاوند را تلخ کرده و مقصر اصلی در این زمینه اداره راه و شهرسازی است، افزود:متأسفانه کارها در شهرستان نهاوند قفل شده است و اگر این پنج پروژه که در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته است در شهرستان دیگری بود تاکنون انجام شده بود.

بهرام‌نیا با طرح این سئوال که چرا پروژه‌های راه نهاوند از قبیل سه راهی شعبان، جاده آورزمان، جاده دهفول و برزول و غیره نیمه‌کاره رها شده‌اند، افزود: این شیوه کار کردن بازی دادن مردم و بی‌اعتنایی به مردم است و موجب ایجاد نارضایتی در بین مردم می‌شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه برخی پروژه‌ها ۳ یا ۴ ماه است که اعتبار آن هم آمده است اما منتظر تخصیص زمین است، اظهار داشت: تعزیرات حکومتی شهرستان مدت‌هاست که منتظر اختصاص زمین است اما این امر محقق نشده است.

وی در خصوص پیگیری‌های انجام شده برای راه‌اندازی فروشگاه اتکا در شهرستان نهاوند، گفت:۸ ماه است که ایجاد این فروشگاه معطل زمین است که هنوز متاسفانه خبری نیست.

نماینده مردم نهاوند با اشاره به اختصاص مبلغ ۲ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزیر نفت برای احداث استخر در این شهرستان، گفت:این پروژه نیز ۵ ماه است که منتظر اختصاص زمین توسط راه و شهرسازی است.

بهرام نیا با اشاره به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان نهاوند گفت:پروژه خانه‌های امید با حضور ایشان قرار شد احداث شود که متاسفانه این پروژه نیر هنوز معطل اختصاص زمین است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر این مجوز احداث استخر و خانه سالمندان از سوی مسئولان مرتبط در سطح وزارتخانه دریافت شده اما پنج ماه است که همچنان منتظر اختصاص زمین از سوی اداره مسکن و شهرسازی است.

وی یکی دیگر از طرحهای عمرانی شهرستان را که همچنان اجرای آنها مشروط به اختصاص زمین است احداث خانه امید در نهاوند ذکر کرد و افزود: در سفر اخیر وزیر کار به نهاوند کلنگ احداث سرای امید در این شهرستان به زمین زده شد اما تاکنون زمین این طرح آماده نشده و ۱۲ میلیارد ریال اعتبار آن بلوکه شده است.

بهرام نیا از طولانی شدن بهره برداری بخشی از جاده نهاوند به آورزمان انتقاد کرد و گفت: در سال گذشته با پیگیری های مستمر توانستیم جاده نهاوند به آورزمان را جزء طرحهای ملی قرار داده و برای آن ردیف اعتباری بگیریم در حالی که در گذشته این جاده ردیفی نداشت و اعتبارات به صورت قطره چکانی به آن تعلق می گرفت که انتظار این بود که بهسازی و چهار بانده کردن این طرح با سرعت انجام شود که بهره برداری از این جاده طولانی شد.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از دریافت مجوز برای احداث بیش از ۲۶ کیلومتر راه روستایی خبر داد و افزود: به منظور بهسازی چند راه روستایی و منطقه گردشگری سراب گیان مجوز لازم به مسافت ۲۶ و چهار دهم کیلومتربا اعتبار ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از وزارت راه و شهر سازی گرفته شد که برای عملیاتی کردن آن قول داده اند تا قبل از پایان سال جدید پیمانکار طرح مشخص و در ابتدای سال آینده عملیات اجرایی آنها آغاز شود.