- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

زمین های مورد نیاز برای طرح های نهاوند در اختیار دستگاههای مربوطه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، مدیرکل راه و شهر سازی استان همدان در نشست بررسی طرح های مسکن و شهرسازی که ظهر شنبه در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد، در باره علت زیر بار ترافیک نرفتن برخی از جاده آورزمان گفت: با توجه به اینکه در گذشته دستگاه سازنده و بهره بردار یکی بود لذا کارها با سرعت بیشتری پیش می رفت که با جدا شدن اداره راهداری از راه شهر سازی کار تحویل طرح طولانی شده است.

فرزانه گفت: من از “دکتر بهرام نیا”ممنونم، ایشان و یکی دیگر از نمایندگان استان همیشه در امور مربوط به راه وشهرسازی و پیگیری اعتبارات ما را کمک کرده و هر وقت ما از ایشان کمک خواسته ایم، پای کار بوده اند.
وی همچنین گفت:در بحث مربوط به چهار خطه کردن محور”نهاوند-آورزمان”اگر پیگیری های آقای”دکتر بهرام نیا” در خصوص اعتبارات ماده۲۱۵ و تلاش ایشان برای قرار گرفتن این پروژه در ردیف”اعتبارات ملی”نبود،الان ماجرا به شکل دیگری بود.الحمدالله از این به بعد این پروژه اعتبار اختصاصی و خاص خود را دارد. به همین جهت کاری که ایشان کردند بسیار عالی، بی نظیر و قابل تقدیر است.
فرهاد فرزانه گفت: به منظور آماده سازی ۶۵۰ متر از این جاده قرار بود کار به شکل معمولی پیش رود اما من به منظور تسریع در اجرای طرح با مسئولیت خودم برای از بین بردن سنگها اقدام به انفجار از طریق دینامیت کردم.
وی ادامه داد: با توجه به انتظارات به جای مردم با وجود بدهکاری این اداره کل ما با پنج میلیارد ریال اعتبار اقدام به انجام این کار کردیم در حالیکه در گذشته که منابع مالی زیادتری وجود داشت در این خصوص اقدامی صورت نگرفته بود.
وی از جمله اقدامات انجام شده این اداره کل برای رفع برخی مشکلات اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در سطح شهرستان وجود داشت بلا تکلیف بودن حدود ۷۰ مغازه در بلوار امام حسین بود که با پیگیریهای صورت گرفته این مغازه ها تعیین تکلیف شد و ما توانستیم سند آنها را بگیریم که تا کنون یک مرحله به کارشناسی رفته است .
وی در ادامه با ارائه پیشنهاداتی برای تامین زمین طرحهای یاد شده که نیاز به تامین زمین دارند گفت: زمین های مورد نیاز برای ساختمان تعزیرات ، خانه امید ، استخر ، فروشگاه اتکا و سرای سالمندان تامین و پس از طی مراحل قانونی در اختیار دستگاههای مربوطه قرار گیرد.
جاده نهاوند آورزمان یکی از جاده های حادثه خیز این شهرستان است که با توجه به حجم بالای ترافیک سالانه تصادفات زیادی در آن رخ می دهد در حال حاضر بخشی از ورودی این محور به نهاوند تعریض و نیوجرسی نیز در آن نصب شده است ضمن اینکه کار تعریض و چهار بانده کردن جاده در بخشهای دیگر نیز در دست اقدام است.