سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 12505

صدای نهاوند:
امام جمعه نهاوند گفت: حوزه های علمیه امروز با ابزارهای نوینی که در اختیار بشر قرار گرفته به ویژه تکنولوژی فضای مجازی و رسانه های نوظهور می توانند مواد اعتقادی صحیح و سالم و سیره انقلابی گری را به همه دنیا به ویژه کشورهای مسلمان ارائه دهند.

به گزارش صدای نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی با اشاره به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی ایران به تبیین ویژگی های انقلابی گری پرداخته و اظهار کرد: انقلابی گری در امتداد راه انبیا است که انقلابی ترین افراد بودند چرا که انقلاب به معنای تحول و اصلاح در جامعه ای است که به فساد گرفتار است.

وی تصریح کرد: مهم ترین رویکرد افراد انقلابی در چنین جامعه ای این است که اصلاح را از خود آغاز کرده باشند تا بتوانند در همه عرصه ها اثرگذار باشند از این رو می توان امام خمینی(ره) را عالی ترین نمونه فرد انقلابی برشمرد که در مرحله نخست موفق به خودسازی شد و در مرحله بعد به اثرگذاری در سطح جامعه پرداخت.

امام جمعه شهر نهاوند ضمن تأکید بر ویژگی خودسازی و انقلابی گری در یاران و همراهان امام خمینی(ره) عنوان کرد: انقلابی گری باید از حوزه های علمیه شروع شود زیرا منشأ تعلیمات حوزه ارتباط با علوم قرآنی و سرچشمه وحی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و پیشتازان انقلاب اسلامی ایران تربیت شده و برخاسته از دل همین حوزه ها بودند گفت: طلاب در حوزه های علمیه نخست آموزه های علمی و مهارت زندگی را می آموزند و سپس خود را با این آموزه ها تطبیق می دهند که در واقع این همان طی کردن مسیر خودسازی است.

حجت الاسلام مغیثی نیا ادامه داد: طلاب و حوزویان برای اثرگذاری و ایجاد تحول در جامعه باید به خصائل انسانی، ویژگی های بارز شخصیتی اهل بیت(ع) و فهم عمیق دین آراسته شوند تا بتوانند الگوهای انقلابی واقعی را به جامعه ارائه دهند.

وی منشأ و اساس انقلاب اسلامی ایران را در حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیز حوزه های علمیه وظیفه دارند به عنوان مرجع علمی و دینی اسلام، شاخص ها و سیره انقلابی گری را برای تمام دنیا معرفی کرده و به نوعی منشأ صدور انقلاب ایران به دیگر نقاط جهان شوند.

امام جمعه نهاوند بیان کرد: حوزه های علمیه امروز با ابزارهای نوینی که در اختیار بشر قرار گرفته به ویژه تکنولوژی فضای مجازی و رسانه های نوظهور می توانند مواد اعتقادی صحیح و سالم و سیره انقلابی گری را به همه دنیا به ویژه کشورهای مسلمان ارائه دهند.

وی در پایان افزود: امروز رسالت حوزه علمیه سنگین تر از گذشته است چرا که باید در بطن انقلاب اسلامی ایران هم عملا خود را به دنیا معرفی کند و هم قولا در تأمین خوراک فکری و ارائه آموزه های تربیتی و فکری پیش قدم باشد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش