جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 12509

صدای نهاوند:
در ششمین روز از دهه فجر 4 طرح عمرانی در بخش خزل نهاوند افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، در ششمین روز از دهه فجر دو پارک تفریحی و ورزشی به مساحت پنج هزار مترمربع در روستای لیلی یادگار از توابع بخش خزل نهاوند با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیون تومان افتتاح شد.

همچنین با حضور فرماندار ،بخشدار خزل و جمعی از مسئولان آموزشگاه فرش‌بافی مددجویان کمیته امداد شهرستان نهاوند با اعتبار ۵۵ میلیون تومان به منظور خودکفایی خانواده‌های مددجو  در شهر فیروزان نهاوند افتتاح شد. این کارگاه دومین دوره آموزش فرش بافی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سال ۹۶ است که به ۱۵ نفر مددجو به مدت سه ماه آموزش‌های فرش بافی ارائه می‌دهد.

رئیس کمیته امداد نهاوند در این مراسم گفت: امسال در شهرستان نهاوند توسط مددجویان کمیته امداد ۶۷ تخته فرش به متراژ ۲۶۶ مترمربع بافته شده است که ارزش این تعداد تخته فرش حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده است و در حال حاضر ۳۲۹ نفر بافنده فرش فعال در شهرستان مشغول فعالیت هستند.

علی ملکی اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال ۹۶ تاکنون از محل منابع داخلی کمیته امداد شهرستان به ۱۲۵ نفر مددجو به مبلغ یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی پرداخت شده است و طی همین مدت از محل منابع بانکی به ۱۳۷ نفر مددجو مبلغ دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی پرداخت شده است و‌ جهت پایدار سازی این طرح‌های خوداشتغالی به ۱۴۰ نفر از این مددجویان آموزش‌های بلند مدت ارائه داده شده است.

کلنگ‌زنی طرح بره پرواری هزار رأسی در روستای شهرک بخش خزل با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع یکی دیگر از این پروژه‌ها بود که اعتبار این طرح بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال است و برای ۱۵ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی در پی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند نیز در این مراسم گفت: در ایام‌ مبارک دهه فجر در حوزه بخش کشاورزی شهرستان ۱۲ پروژه با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی شده است.

احمد باقری اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل افتتاح و کلنگ‌زنی چند واحد دامداری، استخر پرورش ماهی، سیستم‌های آبیاری تحت فشار و افتتاح فاز دو شهرک گلخانه‌ای شهر برزول است.

همچنین افتتاح فاز اول مجتمع خدماتی و رفاهی باران و همچنین کلنگ‌زنی فاز دوم این مجتمع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی منطقه خزل و بانک سینا شعبه غرب کشور با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال از دیگر این پروژه‌ها بود که این طرح نیز برای ۱۸ نفر اشتغال‌زایی دارد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش