- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

پایگاه اورژانس جاده‌ای روستای فارسبان نهاوند افتتاح شد

به گزارش صدای نهاوند،عباس اولیاسمیع اظهارکرد: پایگاه اورژانس جاده‌ای فارسبان چهارمین پایگاه اورژانس جاده‌ای و ششمین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان نهاوند است، که امروز افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند دارای دو پایگاه اورژانس شهری و ۴ پایگاه اورژانس جاده‌ای است، گفت: در ابتدای دولت یازدهم این شهرستان دارای ۳ باب پایگاه اورژانس نظیر پایگاه شهری(۱)، گاماسیاب و فیروزان بود.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه در سال ۸۵ در شهرستان نهاوند فقط یک باب پایگاه اورژانس وجود داشت،  بیان کرد: در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته و طبق دستورالعمل‌های موجود، شهرستان نهاوند به پایگاه اورژانس جدید نیاز ندارد.

وی با اشاره به اینکه عمده مأموریت پایگاه فارسبان سرویس‌دهی به حوادث ترافیکی در محورهای برزول ـ فارسبان و فارسبان ـ فیروزان است، گفت: پایگاه‌های اورژانس فیروزان ـ گیان و شهری(۲) شهرستان نهاوند در مجاورت این پایگاه قرار دارند.

اولیا سمیع با تأکید به اینکه در دولت یازدهم پایگاه گیان و در ۶ ماه سپری شده از دولت دوازدهم پایگاه‌های شهری (۲ ) و فارسبان در این شهرستان راه‌اندازی شده است، افزود: در حال حاضر در استان همدان ۵۴ باب پایگاه اورژانس و در مجموعه زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی همدان ۵۰ باب پایگاه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های باقیمانده از برنامه ششم توسعه کشور راه‌اندازی ۷ باب پایگاه اورژانس جاده‌ای در استان در نظر گرفته شده است، گفت: ۵۰۰ میلیون ریال هزینه تجهیز و آماده‌سازی پایگاه جدید شده است.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان بیان کرد: یک دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر ۳۱۵ به ارزش ۳ میلیارد ریال برای این پایگاه در نظر گرفته شده است.