- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

مرکز نگهداری معلولان نهاوندی در زمین به مساحت ۱۱هزار متر مربع کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند،این طرح‌ها شامل کلنگ‌زنی مرکز نگهداری کودکان ذهنی بالای ۱۴ سال شهرستان نهاوند به نام فاطمه الزهرا(س) در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از محل اعتبار خیرساز است.

پروژه جدول‌گذاری در ۳۷ روستای بخش مرکزی نهاوند با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان که این طرح‌ها در روستای سهران به نمایندگی از این ۳۷ روستا افتتاح شد و در این روستا با یک هزار متر جدول گذاری و اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام شده است.

همچنین دو مسکن دومعلولی نیز در روستای سهران افتتاح شد که برای هر کدام از این واحدهای مسکونی ۱۸ میلیون تومان تسهیلات کم بهره از طرف بنیاد مسکن پرداخت شده است و ۱۸ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض که ۱۲ میلیون تومان آن را بنیاد مسکن و ۶ میلیون تومان هم توسط بهزیستی به این مددجویان جهت ساخت این واحدهای مسکونی پرداخت شده است.

پروژه آموزشگاه برکت در روستای ده حیدر از توابع بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت افتتاح شد این پروژه زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با زیر بنای ۵۵۷ متر مربع در دو طبقه ساخته شده است که با افتتاح این طرح دانش آموزان روستاهای همجوار این آموزشگاه از نعمت مدرسه بهره‌مند می‌شوند.

افتتاح مرکز استاندارد هیدرولیک مخازن cng ایران‌خودرو در سالنی به مساحت دو هزار و ۹۰۰ مترمربع و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل آورده سرمایه‌گذار و تسهیلات بانکی که با بهره‌برداری این طرح برای ۱۷ نفر اشتغال‌زایی شد.

 دفتر تعاونی روستایی کاوه در روستای دهفول از توابع بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال در ساختمانی به مساحت ۱۲۰ متر مربع از محل منابع داخلی تعاونی، که این تعاونی با ۹۵۰ عضو و اشتغال‌زایی برای چهار نفر افتتاح شد.

افتتاح خانه ورزش روستاهای ملوسان، چولک قپانوری،  ورآینه، کفراج  و فیازمان که با همکاری فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری افتتاح شد و در هر خانه ورزش روستایی حدود ۲۰ میلیون ریال اقلام ورزشی خریداری شده و مجموعا ۱۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته است.