- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

دبیر خانه همایش تخصصی و علمی گردشگری نهاوند افتتاح شد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، نماینده مردم نهاوند در این مراسم که به میزبانی دانشگاه آزاد شهرستان نهاوند برگزار شد اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور استاندار، امام جمعه و فرماندار نهاوند برگزار شد، مقرر شد همایش ملی گردشگری به منظور معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی نهاوند اردیبهشت سال آینده همزمان با همایش گردشگری ۲۰۱۸ استان همدان در نهاوند برگزار می‌شود.

حسن بهرام نیا گفت: دبیرخانه این همایش رسما از امروز یک شنبه ۲۲ بهمن ما در دانشگاه آزاد راه اندازی شد تا مقالات ارسالی در حوزه گردشگری نهاوند به این دبیرخانه ارسال و مقالات برتر انتخاب شوند.

بهرام نیا افزود: برای برگزاری این همایش ۵۰ میلیون تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده است اما به طور قطع اعتباری بیش از این مبلغ نیاز دارد.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز در این مراسم اظهار داشت: در بحث گردشگری پتانسیل و ظرفیتهای گوناگونی در نهاوند شناسایی شده که باید مورد توجه قرار گیرند به همین علت از مستند سازان نهاوند درخواست شده مستندی از جاذبه های گردشگری و سراب های شهرستان تهیه کنند تا شناخت مردم از این جاذبه ها بیشتر از پیش شود.

کریم حمیدوند افزود: در شرایط فعلی کمیته‌های علمی و اجرایی همایش برگزار شده است و محل برگزاری همایش هم دانشگاه آزاد معرفی شده است که مقالات علمی با موضوع چالش‌ها و ظرفیت‌های گردشگری نهاوند به دبیرخانه این دانشگاه ارسال می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند نیز گفت: در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در چین، پیشنهاد انتخاب همدان به‌ عنوان پایتخت گردشگری آسیا از سوی جمهوری اسلامی ایران ارائه شد که مورد موافقت اعضای این اجلاس قرار گرفت و نیمه‌ ‎ دوم ژانویه ۲۰۱۸ یعنی دو ماه و نیم دیگر فاز اول این رویداد مهم در همدان افتتاح خواهد شد و در این برنامه وزاری گردشگری بیش از ۳۴ کشور آسیایی حضور خواهند داشت.

محسن جانجان با بیان اینکه این مسأله در کارگروه گردشگری استان مطرح و قرار شد، برنامه‌های آن پیگیری شود، تأکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی دارد و امیدواریم با برگزاری این رویداد مهم بتوانیم نهاوند را در عرصه بین‌المللی بهتر معرفی کنیم.

گفتنی است همایش تخصصی و علمی گردشگری نهاوند همزمان با همایش ۲۰۱۸ استان همدان در روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت سال ۹۷ در نهاوند برگزار می شود.