- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

آئین تکریم و معارفه شهردار نهاوند برگزار شد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، عصر امروز سه شنبه ۱۵ اسفند مراسم تودیع و معارفه شهردار نهاوند با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شورا های استانداری همدان ،اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان شهرداری نهاوند برگزار شد.

در این مراسم سید حسین جعفری مدیرکل دفتر امور شهری و شورا های استانداری همدان با اشاره به مأموریت و نگاه ویژه این دوره از مدیریت شهری به مقوله شهروند محوری، افزود: موضوع مشارکت‌جویی شهروندان در اداره شهرها سر فصل تازه‌ای در مدیریت شهری نبوده و امروز به یک الزام برای پیشبرد اهداف و برنامه های کشوری تبدیل شده است.

جعفری افزود: شهرداری ها باید به سمت ایجاد درآمد پایدار حرکت کنند و مردم برای توسعه و عمران شهری باید با همکاری و همدلی با شورا و شهرداری وارد میدان شوند.

وی افزود: اگر شهرداری‌ها بتوانند با منابع محدود خدمات بزرگی را به شهرها ارائه دهند، هنر بسیار بزرگی کرده‌اند و عملکرد خوب شهرداری‌ها موجب خوش‌بینی در میان شهروندان می‌شود.

وی گستردگی کار شهرداری‌ها را بسیار بالا برشمرد و تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی دارای وظایفی تخصصی هستند، اما شهرداری وظایف مختلفی در حوزه‌های گوناگون شهری دارد.

رئیس شورای شهر نهاوند نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به شرایط شهر در آستانه نوروز و احترام به مطالبه مردم جهت تسریع در امور شهری مراسم معارفه شهردار جدید نهاوند را در کوتاهترین زمان بعد از ابلاغ حکم شهردار برگزار کردیم.

عبدالعلی ملکی گفت: ما در شورای شهر موظف هستیم تا مشکلات شهروندان را بشنویم و در حل و فصل آنها کوشا باشیم، ما امروز در شورا از تمام ظرفیت خود برای حمایت تام از شهردار نهاوند استفاده خواهیم کرد.

ملکی افزود: توسعه شهری نیازمند استفاده از تمام تفکرات اقشار جامعه است به همین جهت در این مدت تعامل خوبی با شهروندان داشتیم و سعی کردیم با بهره مندی از مشارکت آنها تدبیر شهردارنهاوند را برای تبدیل شهرداری به نهادی اجتماعی پیش ببریم و با مشارکت شورایاران پروژه های مهمی را انجام دهیم.

در پایان از تلاش های امیر رضا یوسفیان شهردار سابق و علی محمد زمانیان سرپرست شهرداری نهاوند تقدیر و محمد حسین پور به عنوان شهردار جدید نهاوند معرفی شد.

لازم به ذکر است، فرماندار و نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بعلت حضوردر تهران در این مراسم حاضر نبودند.