- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

مستند میراث گاماسا در نهاوند رونمایی شد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، مدیر کل صداو سیمای مرکز همدان در این مراسم اظهار داشت: نهاوند یک شهرستان تاریخی و انقلابی با ظرفیت‌های بالایی است که باید توانمندی‌های تاریخی مذهبی وکشاورزی و گردشگری آن برای توسعه بهتر به دنیا معرفی شود.

دکتر مهدی دهقان نیری گفت: در زمینه معرفی توانمدی نهاوند در بخش‌های گردشگری میراث فرهنگی در سال‌های اخیر کار‌های خوبی شده است و امروز نیز با رونمایی از مستند بلند ۹۰ دقیقه میراث گاماسا که کار تهیه و تولید آن ۱۱ ماه به طول انجامید و برای ساخت آن چهار صد میلیون تومان هزینه شده که در فروردین سال آینده از شبکه‌های مختلف صداو سیما مانند همدان یک سه جام جم ومستند پخش می‌شود.

وی گفت: رویکرد شبکه استانی همدان تغییر کرده است و در سال آینده سریال شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند با امکانات به روز و مدرن تولید می‌شود همچنین شهرستان نهاوند جزو نخستین شهرستان‌های استان است که به صورت زمینی و ماکروویو امکان ارتباط زنده تلویزیونی در آن با موفقیت آزمایش شد و برنامه رونمایی از مستند میراث گاماسا به صورت زنده از شبکه استانی پخش شد.

مدیر کل صداوسیمای همدان افزود: در این تغییر و رویکرد جدید رسانه ملی در استان در سال آینده هر شهرستان می‌تواند با امکانات خود از همه توانمندی‌ها و ظرفیت خود جهت توسعه و ایجاد اشتغال یک ساعت در روز برنامه تولید کند و همکاران ما آن را در شبکه استانی پخش می‌کنند و در دور جدید مدیریت صدا و سیما استفاده از همه توانایی‌ها و برنامه‌های مشارکت محور در هر شهرستان و بخش از سراسر استان است.

وی اظهار داشت: به غیر از ساخت سریال گروه انقلابی ابوذر نهاوند در سال آینده مستند و فیلم سینمایی شهید حاج حسین همدانی و مرحومه حاجیه خانم حدیث چی دباغ به همراه چندین مستند دیگر توسط شبکه استانی تولید و از شبکه‌های سراسری پخش می‌شوند.

دکتر دهقان نیری به صورت جداگانه با فرماندار و امام جمعه نهاوند در مورد مشکلات و توانمندی‌های نهاوند و نحوه تولید برنامه دیدار و گفت و گو کرد وی همچنین با حضور بر سر قبر مرحوم بابا علی ظفری در روستای فیازمان از همکاران واحد تاسیسات صداوسیمای مرکز همدان در آخرین جمعه سال از خانواده و فرزندان این مرحوم تفقد و دلجویی کرد و ظفری را کارمندی خدوم و دلسوز و وظیفه شناس دانست.