- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

درمانگاه تامین اجتماعی نهاوند با کمبود پزشک عمومی روبرو است

به گزارش صدای نهاوند، دکتر معصومه روزبهانی افزود: روزانه به طور متوسط ۳۵۰ بیمار به این درمانگاه مراجعه می کنند.
وی یادآوری کرد: سال ۹۶ در مجموع ۹ هزار و ۵۴۹ نفر از خدمات دندانپزشکی، یکصد هزار نفر از خدمات پزشک عمومی و ۶ هزار و ۲۴۲ نفر از خدمات مامایی بهره مند شدند.
وی گفت: سال ۹۶ به منظور ارائه خدمات بیشتر و سهولت در کار درمان، یک دندانپزشک و یک داروساز به کادر درمانی این درمانگاه اضافه شد و این موضوع موجب افزایش ۱۸ درصدی خدمات به مراجعه کنندگان شد.
روزبهانی با اشاره به اینکه درمانگاه نهاوند از ظرفیت لازم برای ارائه خدمات تخصصی به بیماران برخوردار است، افزود: آمادگی داریم در صورت داشتن متقاضی، بخش اطفال، داخلی، رادیولوژی و آزمایشگاه را نیز راه اندازی کنیم.
وی از کمبود پزشک عمومی در این درمانگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر چهار پزشک عمومی در درمانگاه فعالیت دارند که با توجه به تعداد مراجعه کنندگان، نیازمند جذب پزشک عمومی برای سهولت در ارائه خدمات لازم هستیم.
رئیس درمانگاه تامین اجتماعی نهاوند فضای فیزیکی فعلی درمانگاه را قابل توسعه دانست و افزود: درمانگاه تامین اجتماعی نهاوند با یک هزار و ۴۲۶ متر مربع زیربنا، در زمینی به مساحت افزون بر پنج هزار مترمربع احداث شده است.
به گزارش ایرنا و بر اساس آمارهای منتشر شده، بیش از ۴۰ هزار تن از جمعیت کارگری و بازنشستگی شهرستان نهاوند زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.