- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

«جشنواره نوروزگاه» به مدت یک هفته در نهاوند برگزار می‌شود

محسن جانجان در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: جشنواره نوروزگاه از روز دوشنه ۶ فروردین در روستای ملوسان تا روز یک شنبه ۱۲ فروردین در روستای کنگاور کهنه به مدت یک هفته با رویکرد ایجاد نشاط و شادابی در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

جانجان گفت: جشنواره نوروزگاهی فرصت خوبی برای تولید و اشتغال در شهرستان است که هنرمندان صنایع تولیدی خود را ارائه کنند.

وی افزود: جشنواره نوروزگاهی ۹۷ در سراب های ملوسان، گیان، فارسبان، گنبد گبود، گاماسیاب و کنگاور کهنه شهرستان نهاوند با هدف احیاء آیین و سنت های مردم منطقه و معرفی توانمندی شهرستان نهاوند در بحث گردشگری برگزار می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند افزود: نوروز میراثی معنوی و ماندگار فرهنگی برجای مانده از فرهنگ و سنن مردمان ایران زمین است که در جای جای این سرزمین با آداب و سنن مختلف اجرا می شود و از ظرفیت های مهمی است که می تواند در انسجام و وحدت ملی اثر بخش باشد.

محسن جانجان ادامه داد: شهرستان نهاوند بدلیل قدمت تاریخی ۷ هزارساله، موقعیت جغرافیایی و تنوع فرهنگی و جاذبه های گردشگری مورد توجه گردشگران بسیاری است.

وی گفت: نگاه دولت تدبیر و امید و مدیریت عالی استان همدان و فرماندار نهاوند توجه به توسعه زیرساخت ها و رشد گردشگری بعنوان یکی از عوامل توسعه این شهرستان است که با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته، شاهد تحولات در این زمینه خواهیم بود.