- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

اختتامیه جشنواره نوروزگاهی نهاوند در سراب کنگاور کهنه برگزار شد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، محسن جانجان در مراسم  اختتامیه جشنواره نوروزگاهی شهرستان نهاوند در سراب کنگاور کهنه اظهار داشت: هدف ما اجرای چهار جشنواره  نوروزگاهی برای فروردین امسال  بود که با استقبال اهالی روستاهای شهرستان نهاوند این جشنواره ها به شش نوروزگاه افزایش یافت.

جانجان گفت: این نوروزگاه ها که با برنامه های مختلف هنری ،فرهنگی و آئین های محلی همراه بود بر مبنای معرفی روستاهای هدف گردشگری، و جاذبه های دیدنی شهرستان به همراه نمایش آئین و سنت های روستاهابرگزار شد.

وی افزود: جشنواره نوروزگاهی فرصتی بود برای  نزدیک شدن مسئولان با مردم به منظور تقویت تعامل و جلب اعتماد مردم برای خدمت رسانی مطلوب تر بود.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند بیان داشت: جشن نوروزگاه که در۶ نقطه شهرستان نهاوند پیش بینی و برای نخستین بار در این شهرستان باهدف آشنایی و معرفی هرچه بیشتر آیین های نوروزی و جاذبه های گردشگری به مردم و بویژه مسافران و گردشگران برگزار شد.

محسن جانجان گفت: برگزاری این رویداد فرهنگی فرصتی مغتنم برای شناساندن هرچه بهتر آیین های نوروزی است که از گذشته تاکنون در میان مردم مرسوم بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است.