سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 13022

صدای نهاوند:
بخشدار مرکزی نهاوند گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان نهاوند جهت واگذاری سراب گاماسیاب هیچ اقدامی انجام نداده است

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، آیت صالحی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا سال ۹۲ هیچ گونه خدماتی در سراب گاماسیاب به مردم و مهمانان ارائه نشده بود، اما با ورود استاندار، فرماندار و بخشدار وقت مرکزی در سال ۹۲ به طرح ساماندهی سراب گاماسیاب نهاوند بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این سراب هزینه شد.

صالحی گفت: ۳۰۰ میلیون تومان به منظور احداث آلاچیق، سکو و تعمیر سرویس بهداشتی، ۲۵۰ میلیون تومان جهت تامین سیستم روشنایی سراب گاماسیاب، ۳۰۰ میلیون تومان بابت ایجاد زیر ساخت برای آنتن دهی تلفن همراه و ۴۸۰ میلیون تومان برای آسفالت جاده ورودی، محوطه و پارکینگ در سراب گاماسیاب نهاوند هزینه شد.

وی افزود: همچنین توسط شورای بخش مرکزی از طریق کمک ها و مشارکت های مردمی حدود ۱۰۰ میلیون تومان بیس برای زیر سازی جاده و محوطه سراب و ۷۰ میلیون تومان جهت فنس کشی دور محوطه سراب هزینه شد.

بخشدار مرکزی نهاوند ادامه داد: برای حفظ و نگهداری سراب گاماسیاب از تاریخ ۲۴ مرداد ماه ۹۳ اخذ عوارض در این سراب توسط دهیاران روستای وراینه و ده حیدر شروع شد، اما در سال ۹۴ اعلام شد دهیاران حق فعالیت در محدوده خارج از روستا را ندارند و اخذ عوارض سراب گاماسیاب توسط دهیاران ممنوع و این مهم بر عهده شورای بخش سپرده شد.

آیت صالحی اظهار داشت: از تاریخ ۲۸ تیرماه ۹۴ تا ۲۹ اسفند ۹۶ درآمد کل سراب از محل عوارض ۱۸۶ میلیون و ۹۱۴ هزار تومان بوده است که در همین مدت ۱۸۵ میلیون ۱۲۵ هزار تومان هزینه حفظ و نگهداری سراب در بخش های مختلف شده است.

صالحی بیان داشت: در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۶ در جلسه که با حضور نماینده مردم نهاوند، فرماندار و مدیران منابع طبیعی و میراث فرهنگی در فرمانداری نهاوند برگزار شد، مقرر شد متولی اصلی سراب گاماسیاب مشخص شود اما بعد از اینکه اقدامی برای مشخص شدن متولی سراب انجام نشد طی صورت جلسه ای در تاریخ ۲۷ اسفند ۹۶ حفظ و نگهداری سراب گاماسیاب به شورای بخش مرکزی واگذار شد.

وی افزود: از اول فروردین تا ۱۱ فروردین سال ۹۷ درآمد سراب از محل عوارض ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

بخشدار مرکزی نهاوند، ضمن قدردانی و تشکر از دستور قاطع دادستان برای حل مشکل سراب گاماسیاب و مشخص شدن متولی این سراب و حمایت و پیگیری فرماندار جهت حل مشکل اعلام کرد: از تاریخ ۱۲ فروردین به بعد مسئولیت و متولی سراب گاماسیاب بر عهده اداره منابع طبیعی است.

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش