- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

نخستین انجمن حمایت از بیماران اتیسم در نهاوند افتتاح شد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، فرماندار نهاوند ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح نخستین انجمن حمایت از بیماران اتیسم شهرستان نهاوند در اداره بهزیستی اظهار داشت: بیماران مبتلا به اختلالات اتیسم نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی دارند در غیر این صورت کنترل این بیماران در آینده فوق‌العاده مشکل می‌شود.

حمیدوند گفت: متأسفانه بیماری اختلالات اتیسم در شهرستان نهاوند شناخته شده نیست و به خاطر فقر فرهنگی که در این زمینه وجود دارد تلاش کردیم که با احداث اولین انجمن حمایت از اتیسم تا حدودی این مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزندان آن‌ها دچار اختلالات اتیسم هستند به خاطر مشکلات این بیماری نمی‌توانند از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و یا در مراکز عمومی حاضر شوند و از همین رو باید تلاش شود که سنت‌شکنی کنیم و این خانواده‌ها را به جامعه برگردانیم.

فرماندار نهاوند ادامه داد: باید نحوه برخورد و فرهنگ رفتار با افراد مبتلا به اتیسم در جامعه تغییر کند و مردم یاد بگیرند که با بیماران اتیسم چگونه رفتار کنند و جامعه باید خودش را با مشکلات این افراد وفق دهد و با آن‌ها کنار بیاید.

کریم حمیدوند عنوان کرد: کودکانی که به اتیسم مبتلا هستند نیاز به خدمات توانبخشی دارند و چون هزینه توانبخشی این کودکان بسیار زیاد است این کودکان علاوه بر حمایت‌های معنوی و ‌اجتماعی به حمایت‌های مالی نیز نیاز دارند تا بتوانند از خدمات توانبخشی بهره‌مند شوند.

حمیدوند افزود: تشکیل انجمن های مانند حمایت از بیماران اتیسم  می تواند کسانی را که متخصص و اهل فن هستند گرد هم جمع کند تا با همفکری و پیگیری خدمات بیشتری به این طیف ارائه شود.