- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

احمد حسین مالمیر مدیر منابع آب شهرستان نهاوند شد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، جلسه تکریم و معارفه مدیر منابع آب شهرستان نهاوند صبح یک شنبه ۲۶ فروردین با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در دفتر فرماندار نهاوند برگزار شد.

فرماندار نهاوند در این جلسه از آرش کولیوند بعنوان مدیری موفق و پویا نام برد که در ۱۱ سال مدیریت امور آب نهاوند با علم و تخصص مشکلات این حوزه پر تنش را به خوبی مدیریت کرده است.

کریم حمیدوند بابیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل و چالش حال حاضر کم‌آبی است، گفت: نشست زمین و تخریب سفره‌ها و حفره‌های زیرزمین نتیجه استفاده بیش‌ازحد از منابع آبی است.

حمیدوند افزود: مهم‌ترین علت را حفر و برداشت غیرمجاز و اضافه برداشت از چاه‌های عمیق  است به همین علت شهرستان نهاوند که دارای بهترین دشت استان همدان است ممکن است در ۴۶ سال آینده با پیش روی این روند شاهد بحران آب باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی تاکنون بیش از ۲۶ جلسه شورای حفاظت از منابع آب استانی و ۱۳۵ جلسه شهرستانی با موضوع‌های مختلف مانند انسداد چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه‌برداشت چاه‌های مجاز، نصب و راه‌اندازی کنتورهای هوشمند آب و برق روی چاه‌ها، تشکیل و راه‌اندازی گروه‌های گشت و بازرسی و توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز و طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی برگزار شده است.

منصور ستوده با بیان اینکه ۴۴ درصدورودی آب به سد اکباتان کاهش داشته است افزود: مقدار مصرف عمومی از آب شرب در سال آبی جاری ۹ درصد افزایش داشته که با توجه به کمبود منابع آبی نسبت به سال گذشته مردم باید بیشتر صرفه‌جویی کنند.

در پایان این جلسه از خدمات و تلاش های ۱۱ ساله آرش کولیوند مدیر سابق منابع آب شهرستان نهاوند قدردانی و احمد حسین مالمیر بعنوان مدیر جدید منابع آب شهرستان نهاوند معرفی شد.

گفتنی آرش کولیوند بعنوان رئیس گروه بهره برداری و نگهداری از آبهای سطحی  استان همدان منصوب گردید.