سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 13397

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان:

کشف “معبد لائودیسه” دغدغه‌ مردم نهاوند است

صدای نهاوند:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: با توجه به اینکه کشف این اثر تاریخی با اهمیت از دغدغه‌های مردم نهاوند است، فصل چهارم کاوش این معبد تا دو ماه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش صدای نهاوند،علی مالمیر امروز در همایش تخصصی و ملی گردشگری نهاوند اظهار کرد: وضعیت کاوش معبد لائودیسه باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود. امسال نیز شرایطی مهیا شد و اعتبار لازم برای تملک و کاوش معبد تخصیص یافت.

وی افزود: با توجه به اینکه کشف این اثر تاریخی با اهمیت از دغدغه‌های مردم نهاوند است، فصل چهارم کاوش این معبد تا دو ماه آینده آغاز می‌شود.

مالمیر با بیان اینکه امروزه صنعت گردشگری جزء یکی از سه صنعت بزرگ دنیا است، تصریح کرد: از جمله ضرورت‌هایی که امروز کشور ما و همه ارکان نظام درگیر آن هستند ایجاد فرصت‌های شغلی و رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد است که صنعت گردشگری بهترین راه برای رسیدن به این اهداف مهم است.

مالمیر افزود: ضرورت توجه به محیط زیست، توزیع درآمد در کشور و عمق و استغنای فرهنگی و … جزء ضرورت‌هایی هستند که مورد توجه دولتمردان نظام قرار گرفته که همه این موارد در صنعت سبز گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری که در کشور ما وجود دارد از نظر تنوع و تعدد و از نظر فرهنگ غنی چند هزار ساله در دنیا زبانزد است که موقعیت خاص جغرافیایی، امنیت کشور، مهمان‌نوازی و … همه ظرفیت‌هایی هستند که نشان می‌دهند در حال حاضر ناگریزترین و بهترین راه برای توسعه کشور استفاده از صنعت گردشگری است و باید به این مهم توجه خاص و ویژه داشته باشیم.

مالمیر تاکید کرد: نوع جهت‌گیری دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری به صورت عام است و دولت در نظر دارد که ظرفیت‌های گردشگری را معرفی کند و در این حوزه زمینه مشارکت‌ها را فراهم کند.

وی اظهار کرد: امسال استان همدان میزبان دو رویداد مهم گردشگری است که این دو رویداد مهم می‌تواند فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور به ویژه استان همدان در دنیا باشد و همچنین زمینه مشارکت‌ها را در زمینه گردشگری استان را فراهم کنند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش