- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

گزارش‌های تعلل و سنگ‌اندازی‌ بانک ها را مستند و به استاندار گزارش می‌دهم

به گزارش صدای نهاوند، مراد ناصری عصر یکشنبه در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند بابیان اینکه طی همه توان خود را برای رفع معضل بیکاری شهرستان نهاوند بکار گرفته‌ایم، تصریح کرد: انتظار داریم دستگاه‌های دولتی که متولی هستند به‌صورت جدی و دلسوزانه وارد کارشوند.

وی با اشاره به اینکه طی بررسی‌های انجام‌شده در بخش اعتبارات روستایی ۸۲۶ طرح در سامانه کارا ثبت‌شده است، گفت: از این تعداد به سبب عدم پیگیری ۵۵۰ طرح حذف‌شده که از این ۵۵۰ طرح حذف شده ۱۵۰ طرح به خاطر نقص مدارک بایگانی شده است.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه ۲۳۰ طرح بااعتبار ۶۹ میلیارد مصوب شده است، گفت: ۲۱۲ طرح بااعتبار ۴۱ میلیارد تومان از این تعداد به بانک‌های عامل معرفی شدند که متأسفانه تنها ۳ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی دارای یک‌صد طرح در دست بانک عامل، کشاورزی دارد، گفت: برای هفته آینده تکلیف این طرح‌ها باید مشخص شود.

ناصری با اشاره به برخی سنگ‌اندازی‌ها توسط بانک‌های عامل گفت: مدیران کل بانک‌ها در استان میگویند هیچ مشکلی در پرداخت تسهیلات اشتغال نداریم اما در شهرستان نهاوند همه‌چیز عکس این گفته‌ها است.

وی بابیان اینکه بانک‌های نهاوند با بانک‌های کل استان همدان فرق دارد، گفت: گزارش‌هایی در خصوص تعلل بانک‌ها و سنگ‌اندازی‌ها به بنده رسیده که به دنبال مستندسازی آن هستم.

فرماندار نهاوند با تأکید بر اینکه اگر بانک‌ها تا هفته آینده تکلیف این تعداد پرونده را مشخص نکنند به استاندار محترم و مدیران استانی آن‌ها اعلام خواهم کرد، گفت: از شما می‌خواهم مردم مظلوم را سرگردان نکنید تا از کرده خود پشیمان شوند و انصراف بدهند.

وی بابیان اینکه در کارگروه اشتغال استان، نام بانک‌های کم‌کار را  عنوان خواهم کرد، گفت: در بحث اشتغال فراگیر نیز در شهرستان نهاوند تعداد ۸۳ فقره پرونده وجود دارد که تنها ۷ طرح آن بااعتباری کم‌تر از ۱ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.