سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 13608

رئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند:

عمر تعدادی از مدارس در شهر نهاوند بیش از ۷۰ سال است

صدای نهاوند:
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: عمر تعدادی از مدارس در شهر نهاوند بیش از ۷۰ سال و این‌ امر از مشکلات اساسی آموزش‌وپرورش نهاوند است.

به گزارش صدای نهاوند، علیرضا غلامی با اشاره به اینکه ۲۳۶ واحد آموزشی با هزار و ۳۵ کلاس درس در شهر و روستاهای شهرستان نهاوند در ایام تحصیل دانش آموزان فعال است، گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار و ۴۰۷ دانش‌آموز در مدارس نهاوند مشغول تحصیل هستند.

رئیس آموزش‌وپرورش نهاوند بابیان اینکه در سال تحصیلی جاری تعداد جمعیت دانش‌آموزی شهرستان نسبت به سال تحصیلی گذشته ۳۱۲ نفر افزایش داشته است، عنوان کرد: ۴۷ درصد جمعیت دانش‌آموزی شهرستان دختر و ۵۳ درصد پسر هستند.

وی عنوان کرد: سال ۱۳۸۹ جمعیت دانش‌آموزی شهرستان ۲۶ هزار و ۷۳۱ نفر بود که این جمعیت تا سال ۱۳۹۳ با سیر نزولی قابل‌توجهی به ۲۳ هزار و ۴۹۳ نفر رسید اما جمعیت دانش‌آموزی شهرستان نهاوند از سال ۱۳۹۴ با شیب ملایمی در حال افزایش است.

غلامی اظهار داشت: در استان همدان ۱۹ منطقه آموزشی وجود دارد که سهم دانش‌آموزان شهرستان نهاوند از این مناطق آموزشی ۸.۸ درصد است و ۶۲ درصد از دانش‌آموزان شهرستان در مدارس عادی و ۳۸ درصد در مدارس خاص مشغول به تحصیل هستند.

وی بابیان اینکه ۵۸.۱۱ درصد از جمعیت دانش‌آموزی شهرستان نهاوند در مقطع ابتدایی، ۳.۷ درصد در مدارس فنی و حرفه‌ای، ۰.۵۶ درصد در مدارس استثنایی، ۱۱.۲۳ درصد در مقطع متوسطه، ۲.۵۷ درصد در مدارس کار و دانش و ۲۴.۳۷ درصد در مقطع راهنمایی مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: ۵۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی شهرستان نهاوند در مقاطع تحصیلی متوسطه و در رشته‌های نظری و ۴۱.۳۴ درصد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

وی بابیان اینکه نسبت جمعیت دانش‌آموزان دوره متوسطه که در رشته‌های نظری تحصیل می‌کنند به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از میانگین استان بهتر است، گفت: باید جمعیت دانش‌آموزانی که در رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند را به ۵۰ درصد برسانیم.

رئیس آموزش‌وپرورش نهاوند، افزود: در شهرستان نهاوند یک هزار و ۲۶ کلاس کاربردی وجود دارد که از این تعداد ۹۷۲ کلاس در بخش غیردولتی استفاده می‌شود.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش