- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

بیش از ۱۸۶ هزار نفر ساعت در نهاوند آموزش فنی و حرفه ای را فرا گرفتند

صدای نهاوند:

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای نهاوند گفت: در ۹ ماهه سالجاری ۱۸۶ هزار و ۵۸۳ نفر ساعت از آموزشهای فنی و حرفه ای در شعب ثابت و سایر این مرکز بهره مند شده اند.

احداله ترکمان در گفت و گو با صدای نهاوند افزود: مرکز آموزشی این شهرستان دارای ۱۰ کارگاه آموزشی فعال در رشته های مکانیک، برق صنعتی ، الکترونیک ، اتومکانیک ، درودگری ، کارور plc ، جوشکاری ، برق ساختمان درجه یک ، لوازم خانگی و برق خودرو دارد.
وی با بیان این مطلب که این مرکز علاوه بر ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای در سایر مراکز نیز اقدام به برگزاری کلاس نموده است افزود: این مرکز به منظور توسعه آموزشهای مهارتی کلاسها آموزشی را در زندان، بهزیستی، بسیج و کمپ های ترک اعتیاد برگزار کرده و در مراکز روستایی نیز به صورت سیار اقدام به این کار نموده است.
ترکمان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون از تعداد ۸۶۰ نفر برای شرکت در کلاسهای مختلف ثبت نام به عمل آمد و تعداد یک هزار و ۳۵۲ گواهی نامه آموزشی دریافت کردند.
وی افزود: با استقبال خوبی که مردم برای فراگیری آموزشهای فنی و حرفه ای داشته اند تعداد ۱۰ آموزشگاه آزاد برادران و ۱۰ آموزشگاه خواهران نیز در رشته های قالی بافی، کامپیوتر، عمران، الکترونیک، طراحی دوخت، خدمات آموزشی، امور مالی و بازرگانی، مراقبت و زیبایی زیر نظر این مرکز در سطح شهر مشغول فعالیت می باشند.
وی گفت: مراکز آموزش فنی حرفه ای در ایجاد اشتغال پایدار نقش مهمی دارند و آموزش های که در این مراکز ارائه می شود نقش زیادی در بهبود زیر ساخت های جامعه دارند.
ترکمان افزود: آموزش های مراکز فنی و حرفه ای نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد خانواده ها دارد.
File 01292 IMG_0019 IMG_0145

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

telegram-channel [1]