- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

هیئتی با قدرت استخدام بیمارستان شهید قدوسی را بررسی می کند/راضی نیستیم یک نفر غیرقانونی استخدام شود

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، دکتر حبیب‌الله موسوی‌بهار در جلسه بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند، اظهار داشت: آمادگی داریم هیئتی با قدرت استخدام بیمارستان شهید قدوسی را بررسی کند، من راضی نیستیم یک نفر غیرقانونی استخدام شود و اگر هر کسی در این زمینه تخلف کرده، باید پاسخگو باشد.

موسوی بهار افزایش اعتماد مردم به نظام را از اهداف اصلی ارائه خدمات عنوان و اضافه کرد: دولت در حوزه سلامت هزینه هنگفتی داشته و پرداختی از جیب مردم کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش امید به زندگی در کشور و رسیدن رقم آن به ۷۶ سال اشاره کرد و افزود: انتظارات مردم با توجه افزایش میزان خدمات بعد از اجرای طرح تحول سلامت بالا رفته است.

وی با بیان اینکه شایع ترین علت مرگ و میر ایران مشابه کشورهای توسعه یافته است و در بسیاری از شاخصهای پزشکی رتبه بالایی دارد، یه از بین رفتن تعداد زیادی از افراد در حوادث رانندگی اشاره کرد.

موسوی بهار با بیان اینکه نهاوند بیشترین کمک را از دانشگاه علوم پزشکی همدان دریافت کرده است، به روند استخدام ها اشاره کرد و گفت: همه باید در مسابقه یکسان استخدام شرکت کنند تا اعتماد در جامعه افزایش یابد.

وی باارائه توضیحاتی در خصوص بومی گزینی در جذب نیرو در بیمارستان آیت الله قدوسی شهرستان نهاوند، گفت: بیمارستان آیت الله قدوسی از نظر تجهیزات مشکل خاصی ندارد.

وی گفت: هم اکنون ۶۹ تخت در این بیمارستان فعال بوده و خدمات هر روزه در حال افزایش است و بیمارستان آیت الله قدوسی به عنوان مرکز تروما در نظر گرفته می شود و برخی تجهیزات قابل انتقال از بیمارستان علیمرادیان به بیمارستان قدوسی منتقل می‌شود.

وی با اشاره به تلاشهای انجام شده برای تامین پزشک متخصص گفت: با راه اندازی ام آر آی، جراح مغز و اعصاب در نهاوند مستقر می شود.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون ۹۶ درصد مصرف داروهای کشور در داخل تولید می‌شود بر لزوم توجه به نظام ارجاع تاکید کرد و سطوح مختلف خدمات را برشمرد و گفت: پزشکان مستقر در روستاها وظیفه رسیدگی به امور بهداشتی را دارند.

وی یکی از بسته های طرح تحول سلامت را بسته ماندگاری دانست و گفت: برای ماندگاری پزشکان در شهرستانهای استان باید فضای مناسب برای خدمت جوانان فراهم شود.