سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 13660

صدای نهاوند:
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: مباحثی هست که در روند استخدامی بیمارستان شهید قدوسی نهاوند، افرادی خارج از لیست اولیه پذیرش شده اند که از مسئولین ذیربط در استان خواسته ام گزارشی از روند پذیرش افراد ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، حسن بهرام نیا در جلسه بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند اظهار داشت: مباحثی هست که در روند استخدامی بیمارستان شهید قدوسی نهاوند، افرادی خارج از لیست اولیه پذیرش شده اند که از مسئولین ذیربط در استان خواسته ام گزارشی از روند پذیرش افراد ارائه دهند.

بهرام نیا گفت: حق این بود که اولویت به نیروهای بومی دارای شرایط و افراد اعلام شده از همان لیست اولیه پذیرش داده می شد که امیدواریم در این مورد شفاف سازی لازم صورت پذیرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه خدمات به صورت خیرساز و مردمی در حوزه بهداشت و درمان در نهاوند بیش از خدمات دولتی بوده و شاید به خاطر همین موضوع بخش دولتی توجه کمتری به این حوزه داشته البته کارهای زیادی هم در نهاوند انجام شده و قدردان خدمات دولت هستیم اما نیازها و مطالبات جدی است.

حسن بهرام‌نیا  با اشاره به اینکه مهمترین مشکل در سطح شهرستان کمبود پزشک متخصص است، افزود: در این‌باره ۳ بار با وزیر بهداشت جلسه داشتیم و وی علاوه بر صدور دستور مساعدت به رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در زمینه تأمین پزشک متخصص، تأکیدات لازم را نیز داشته است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال پزشک متخصص مغز و اعصاب سهمیه شهرستان نهاوند به علت نبود تجهیزات در این بخش، در ملایر خدمت می‌کند و با وجود دستور وزیر مبنی بر تکمیل تجهیزات، هنوز اقدامی صورت نگرفته و دستور وی بر زمین مانده است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه در بحث پزشک ارتوپد مشکل جدی داریم، اضافه کرد: با این همه حوادث و جمعیت نزدیک به ۲۰۰ هزار نفری، مردم در شرایط اضطراری باید مدت‌ها سرگردان نوبت بمانند یا برای مداوا به شهرهای همجوار بروند که این موضوع قابل‌قبول نیست.

وی گفت: در بحث پزشک سونوگرافیست خانم که از مطالبات جدی مردم و خانواده‌هاست، متأسفانه پزشک موجود به کرمانشاه رفته و قرار بود پزشک دیگری هفته‌ای ۳ روز در نهاوند مشغول خدمت شود که هنوز محقق نشده و انتظار داریم این مشکل هم حل شود.

نماینده مردم نهاوند در خانه ملت یادآور شد: موضوع مهمی که فکر مردم و مسئولان را به خود مشغول کرده، بحث پذیرش و استخدام نیروی بومی در بیمارستان نهاوند است که با وجود تأکید چند باره وزیر و مکاتبات در این زمینه، در حال حاضر در بحث درمانی تعداد قابل‌توجهی پرستار بومی بر خلاف نیاز جدی از گردونه جذب حذف شده‌اند و عملا انگیزه لازم از ایشان گرفته شده و طبیعی است نیروی غیربومی در کوتاه‌ترین زمان فقط به فکر انتقال خواهد بود بنابراین در این زمینه مجددا با وزیر ارتباط خواهم داشت و انتظار داریم مدیران استانی هم پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: در بحث استخدام نیروهای بخش خدمات عمومی و فنی هم به همین شکل مباحثی هست که افرادی خارج از لیست اولیه پذیرش شده‌اند که از مسئولان ذیربط در استان خواسته‌ام گزارشی از روند پذیرش ارائه دهند و حق این بود که اولویت به نیروهای بومی دارای شرایط و افراد اعلام شده از همان لیست اولیه پذیرش داده شود که امیدواریم در این زمینه شفاف‌سازی لازم صورت گیرد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه مشکل کمبود خدمات داروخانه‌ای روزانه و شبانه‌روزی و لزوم توجه به حقوق شهروندی در این زمینه مورد مطالبه است، افزود: در بحث ایجاد پایگاه انتقال خون در نهاوند، با توجه به قول مساعد اداره‌کل انتقال خون استان همدان در زمینه مکان و تجهیزات، مقرر شده بود از طرف فرمانداری و شبکه بهداشت یا سازمان‌های مرتبط، نیروی مورد نیاز و داوطلب مأمور یا منتقل و این خدمت هم ارائه شود که انطظار داریم در این زمینه هم همکاری لازم انجام گیرد.

وی بیان کرد: ایجاد ۳۴ مرکز بهداشتی و خانه بهداشت در سطح شهر و روستای شهرستان نهضت بزرگی بوده که ۱۶ واحد آن با اعتبار بیش از ۳۳ میلیارد تومان و در کمتر از ۲ سال افتتاح شده که قابل‌تقدیر است و در همین راستا با پیگیری بنده و همکاری بنیاد علوی کلینیک درمانی فیروزان هم آماده تحویل موقت شده و از بانک سینا هم یک دستگاه آمبولانس به صورت رایگان جذب کرده‌ایم.

بهرام‌نیا افزود: در بیمارستان شهید قدوسی با وجود افتتاح فقط بخش‌های محدودی مشغول به کار است که اعتراض مردم را درپی‌دارد و مورد مطالبه است چرا که مردم وقتی امکانات خود را با شهرهای همجوار مقایسه می‌کنند، این حق را خواهند داشت که حداقل امکانات را مطالبه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:در رابطه بادستگاه MRI با پیگیری‌های صورت گرفته و رایزنی با وزیر بهداشت و حسن توجه ایشان دستور تهیه دستگاه مذکور صادر شد که تا کنون منتظر آماده‌سازی فضای فیزیکی مورد نیاز و استاندارد بوده‌ایم که اطلاع دادند آماده شده و با پیگیری مسئولان این حوزه روند تهیه و نصب دستگاه مذکور تسریع شود.

بهرام نیا گفت: ایجاد ۳۴ مرکز بهداشتی و خانه بهداشت در سطح شهرستان (شهر وروستا)نهضت بزرگی بوده که بحمداله ۱۶واحد آن با اعتبار بیش از ۳۳میلیارد تومان و در کمتر از ۲سال افتتاح شده که قابل تقدیر است. در همین راستا با پیگیری اینجانب و همکاری بنیاد علوی کلینیک درمانی فیروزان هم آماده تحویل موقت شده است واز بانک سینا هم یک دستگاه آمبولانس به صورت رایگان جذب کرده ایم. 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش