- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۲۰ حلقه چاه غیر مجاز در نهاوند مسدود می شود

صدای نهاوند:

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان از انسداد ۲۰ حلقه چاه غیر مجاز در نهاوند تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش صدای نهاوند؛ مرتضی عزالدین با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۵۴ حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده، گفت با انسداد این تعداد چاه حجم آب صرفه جویی شده استان از ابتدای سال تا کنون به بیش از ۵۰ میلیون و پانصد هزار متر مکعب رسیده است.

وی افزود: عمق انسداد ۵۵۴ حلقه چاه پرشده از ابتدای سالجاری تاکنون بیست هزار متر می باشد.

عزالدین گفت: به جدیت پیگیر مسدود کردن چاه های غیرمجاز هستیم که حکم قضایی آنها صادر شده است.

وی افزود: با وجود منفی بودن بیلان دشتهای استان باید چاه های غیر مجازی که حکم قضایی آنها صادر شده، مسدود شوند که این موضوع یکی از راهکارهای حل بحران آب در استان است.

مرتضی عزالدین ۸۵درصد چاه هایی که تا پایان سالجاری در استان مسدود خواهند شد را مربوط به شهرستانهای رزن و کبودراهنگ دانست و افزود: تعداد چاه های مسدود شده در شهرستان، کبودرآهنگ ۱۲۳ حلقه، بهار ۹۹ حلقه ، رزن  ۹۱ حلقه، همدان ۶۸حلقه، تویسرکان ۶۷ حلقه، اسدآباد ۳۷ حلقه، ملایر ۳۶ حلقه،نهاوند ۲۰ حلقه و فامنین ۱۳ حلقه بوده است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در ادامه یاد آور شد: وجود چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت از چاه های مجاز علت اصلی بوجود آمدن بحران آب در استان است.

وی با اشاره به اینکه توسعه در بخش کشاورزی در تمام دشتهای استان ممنوع می باشد، گفت: تمام ۱۳ دشت استان در وضعیت ممنوعه می باشند و از این تعداد دشت کبودرآهنگ با بیشترین میزان سطح افت آب زیرزمینی، ممنوعه بحرانی اعلام شده است.

مرتضی عزالدین با اشاره به اینکه اکیپ های گشت و بازرسی به طور شبانه روزی دشت های استان را بازرسی می کنند، افزود: تعداد ۲۴ گروه اکیپ گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه های مجاز و جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه های استان به طور شبانه روز دشت ها را کنترل می کنند.
telegram-channel [1]