- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان نهاوند خبر داد: انجام حدود ۱۷۰۰ مأموریت توسط پایگاه‌های اورژانس نهاوند

صدای نهاوند:

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۶۹۳ مأموریت توسط پایگاه‌های اورژانس این مرکز انجام‌شده است.

حمیدرضا سیف در جمع خبرنگاران افزود: امسال یک هزار و ۳۸ مورد خدمات‌دهی به بیماران غیر تصادفی و ۶۳۳ مورد بیماران تصادفی و تعداد ۱۹۱ مورد نیز مأموریت بین مراکز درمانی، توسط این مرکز انجام‌شده است.

وی همچنین بابیان اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس نهاوند در ایام سفر زائران اباعبدالله (ع) از ۹ آذر سال جاری به مدت ۱۴ روز با استقرار تیم‌های عملیاتی به‌صورت شبانه‌روزی به زائرین اربعین خدمت‌رسانی کرده است، از تحویل یک دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی در مناطق صعب‌العبور خبر داد.

وی افزود: مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان نهاوند در این ایام به بیش از ۴ هزار زائر خدمات‌دهی کرده و مبلغ ۶۵۰ هزار تومان دارو نیز به‌صورت رایگان برای مراجعین تجویزشده است.

سیف به امدادرسانی بیش از ۲۰۰ زائر درراه مانده توسط این مرکز اشاره کرد و گفت: همکاران مرکز بهداشت با اعزام یک تیم درمان شامل یک پزشک، سه تکنسین فوریت‌ها، یک پرستار و یک تکنسین دارویی به محل اسکان زائرین درراه مانده در مسجد شهرک شهید حیدری اعزام و نسبت به ویزیت رایگان و تجویز دارو و سرم تراپی و تزریقات اقدام کرده است.

مسئول بحران و دبیر پدافند غیرعامل شبکه بهداشت نهاوند همچنین با اشاره به برگزاری چهارمین کارگروه پدافند غیرعامل در حوزه سلامت از آمادگی مرکز فوریت‌های پزشکی و تمهیدات انجام‌شده در خصوص مقابله با سرمای پیش‌بینی‌شده در زمستان سال جاری خبرداد.

سیف گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارتقاء و حفظ آمادگی و تاب‌آوری و تأمین پایداری عملکرد اورژانس درواقع بحران صورت گرفته است.

وی همچنین از تأمین انرژی و ذخیره‌سازی سوخت دوم، تهیه جیره خشک، موتوربرق و تانکر ذخیره آب برای پایگاه‌های اورژانس خبرداد.

سیف افزود: یک دستگاه آمبولانس کمک دار برای امدادرسانی در مناطق صعب‌العبور همچون برخی روستاهای بخش خز وگرنه گاماسیاب تحویل شهرستان شده است.

وی حادثه‌خیزترین محورهای شهرستان را به ترتیب سه‌راهی شعبان، محور آورزمان، کمربندی نهاوند بروجرد، ابتدای روستای کهریز، سه‌راهی روستای شهرک سلگی، میدان علیمرادیان به ۱۵ خرداد و گردنه برزول عنوان کرد.

telegram-channel [1]