سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1378

صدای نهاوند:

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه تاکنون گزارشی درباره تخلف انتخاباتی به ستاد برگزاری انتخابات نرسیده است، گفت: تحرکات داوطلبان احتمالی برای حضور در انتخابات رصد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، محمدابراهیم الهی‌تبار امشب در نشست خبری ستاد برگزاری انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه با برگزاری انتخابات نماد جمهوریت کشور و نظام رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: انتخابات نشانه حضور مردم در سرنوشت سیاسی کشور است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم اولین انتخابات را در اسفندماه سال جاری برگزار می‌کند، افزود: حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسباب و لوازمی را طلب می‌کند و فضای لازم باید برای حضور همه گروه‌های سیاسی معتقد به نظام جمهوری اسلامی فراهم شود.

الهی‌تبار با تاکید بر اینکه مجریان انتخابات از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند، گفت: ناظرین بر انتخابات نیز از همه ظرفیت‌ها برای نظارت سالم بر انتخابات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با ایجاد اعتماد عمومی و حضور حداکثری باید در عرصه انتخابات حماسه دیگری رقم بخورد، اضافه کرد: مجلس خبرگان رهبری کلیدی‌ترین نقش را در جمهوری اسلامی ایفا می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در بحث نظارت بر نهادها و وزارتخانه‌ها کارکرد ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری انتخابات در استان همدان هفت کمیته سازماندهی و تشکیل شده است، گفت: مجریان برگزاری انتخابات بر اساس قانون تعریف شده‌اند.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه ستاد برگزاری انتخابات ارتباط و مقدمات کار برگزاری انتخابات را فراهم و مجریان را کمک می‌کنند، بیان کرد: کمیته فناوری اطلاعات یکی از کمیته‌های هفت‌گانه است که بحث برگزاری انتخابات الکترونیکی را دنبال می‌کند و در این خصوص زیرساخت مناسبی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات الکترونیکی در چه مناطقی برگزار می‌شود، گفت: هنوز مشخص نیست که انتخابات به صورت الکترونیکی در چه مناطقی برگزار می‌شود و این موضوع هنوز اعلام نشده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با تاکید بر اینکه در این دوره از انتخابات پهنای باند اینترنت در استان چهار برابر افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: در ۹۸ درصد از شعب اخذ رأی شبکه ارتباط آنلاین وجود دارد و در حدود دو درصد مشکل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ مرحله انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: انتخابات ۲۵ مرحله دارد و تنها دو مرحله اخذ رأی و شمارش آرا به صورت دستی انجام می‌شود.

الهی‌تبار افزود: کمیته امنیتی، کمیته آموزشی، کمیته ارتباطات، کمیته استعلام و حراست، کمیته حقوقی و کمیته پشتیبانی دیگر کمیته‌های ستاد انتخابات هستند.

وی با اشاره به اینکه در بحث انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان همدان یک حوزه اصلی وجود دارد، بیان کرد: دیگر حوزه‌های انتخاباتی در این خصوص فرعی هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان در خصوص هیئت بازرسی انتخابات استان همدان اظهار کرد: ستاد بازرسی انتخابات با مسئولیت محمودرضا عراقی معاونت عمرانی استانداری تشکیل شده و معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و مدیرکل بازرسی استانداری در هیئت بازرسی عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ جلسه ستاد برگزاری انتخابات برگزار شده است، افزود: این ستاد با برگزاری این تعداد جلسات تاکنون ۹۰ مصوبه داشته است.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد یک هزار و ۲۱۶ شعبه اخذ رأی در استان تشکیل شده است، گفت: در انتخابات این دوره پیش‌بینی این است که تعداد شعب اخذ رأی بیشتر از یک‎هزار و ۳۰۰ شعبه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی تعداد شعب اخذ رأی را تعیین می کنند، اظهار کرد: در دوره قبل انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز تعداد یک‌هزار و ۴۵۰ شعبه اخذ رأی در استان فعال بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان در خصوص فعالیت‌های برخی افراد و تبلیغات زودهنگام بیان کرد: در حال حاضر یکصد نفر که مشغول فعالیت و تبلیغات هستند شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی درباره تخلف انتخاباتی به ستاد برگزاری انتخابات نرسیده است، خاطرنشان کرد: تحرکات داوطلبان احتمالی برای حضور در انتخابات رصد می‌شود.

الهی‌تبار درباره فعالیت تبلیغاتی مدیران در راستای کمک به برخی کاندیداها تاکید کرد: اگر مدیران و کارمندان دولت با شخصیت حقیقی در خصوصی تبلیغات وارد شوند منع قانونی ندارد اما اگر با شخصیت حقوقی و از جایگاه دولتی با کاندیداها همراه شوند این امر تخلف محسوب شده و برخورد می‌شود.

telegram-channel

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش