- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

بام نهاوند منطقه ویژه گردشگری می شود

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، محمد حسین پور ظهر چهارشنبه در اولین نشست خبری خود، با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان نهاوند اظهار داشت: بام نهاوند شرایط استثنایی دارد لذا باید همه مردم و مسئولین اولین مطالبه و هدف را ایجاد زیر ساخت و امکانات گردشگری در این منطقه اعلام کنند.

حسین پورتأکید کرد: امروز بنده و همکاران شروع‌کننده ساماندهی بام نهاوند بودیم اما شاید تا پایان عمر خدمتی من آن‌چنان‌که باید ساماندهی نشود هرچند که ما سعی می کنیم فاز اول آن تا دوسال آینده به بهره برداری برسد اما اگر هم به‌صورت کلی به بهره‌برداری نرسد، شما باید از شهرداران آینده ادامه عملیات اجرایی ساماندهی بام نهاوند را طلب کنید.

شهردار نهاوند با اشاره به لزوم ورود همه دستگاه‌ها در راستای ساماندهی بام نهاوند، گفت: زمانی بام نهاوند می‌تواند محلی مناسب برای گذران اوقات فراغت باشد که آب، برق، گاز و امکانات اولیه را داشته باشد.

وی افزود: رفع معضلات شهری نهاوند نیازمند تعامل خبرنگاران با مجموعه مدیریت شهری است چراکه گاهی یک مشکل و یا کمبود ممکن است از چشم ما دور بماند و به آن پرداخته نشود.

شهردار نهاوند با اشاره به پتانسیل پارک کوثر نهاوند، گفت: پارک کوثر در محل خوبی واقع‌شده است اما متأسفانه برخی بدسلیقگی‌ها نظیر دکه‌های فروش مواد خوراکی در پیشانی آن موجب شده چهره پارک مخدوش شود.

وی با اشاره به اینکه معابر ورودی و خروجی هر شهر، می‌تواند هر آنچه در آن شهر می‌گذرد را برای مسافرینی که برای اولین بار از آن  عبور می‌کنند را تداعی کند، افزود: متأسفانه شهرداری‌ها و به‌تبع آن شهرداری نهاوند درآمد پایدار ندارد و از جیب مردم تأمین می‌شود، اما ما با همین حداقل درآمدها به دنبال ساماندهی اماکن تفریحی همچون پارک کوثر، پارک آزادگان و بام نهاوند هستیم.

حسین پور با اشاره به اینکه ساماندهی دست‌فروشان نقاط مرکزی شهر نهاوند نیازمند ورود همه دستگاه‌های متولی است، تأکید کرد: بحث صد معبر در نهاوند به‌درستی اجرایی نشده همچنان که متأسفانه افرادی به دنبال حاشیه‌سازی در این خصوص هستند اما اگر با دیدی وسیع به این قضیه بپردازیم خواهیم دید که وجود اموال و یا وسایل هر مغازه جلوی آن حقوق شهروندان را ضایع می‌کند.

وی افزود: اقداماتی خوبی در این زمینه انجام‌شده و آخرین پیگیری بنده از مسئول سد معبر شهرداری رایزنی با نیروی انتظامی جهت انعقاد قرارداد بوده است.

شهردار نهاوند در خصوص ساماندهی میدان مرکزی شهر، گفت: برای میدان مرکزی دو مناقصه به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون تومان جهت مبلمان و روشنایی انجام شد که در دور اول کسی از مناقصه استقبال نکرد و منتظر دور دوم هستیم.

وی بابیان اینکه در آینده نزدیک‌ کارهای خوبی برای میدان مرکزی و سایر نقاط نهاوند انجام خواهیم داد، تصریح کرد: اجرای مصوبه چندین سال پیش شورای شهر نهاوند مبنی بر پیاده راه شدن خیابان سعدی حدفاصل میدان ابوذر تا میدان قیصریه و پیاده راه حافظ در دست برسی و جهت عملیاتی شدن است.

وی با اشاره به پخش ۲ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت جهت روکش و لکه‌گیری معابر شهری، گفت: خوشبختانه اقدامات دیگری نظیر ساماندهی قبر آقا در دست اقدام هستند که امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسند.