- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

در اقدامی هماهنگ: خبرنگاران استان همدان فجایع تلخ و خون بار نیجریه را محکوم کردند

صدای نهاوند:

خبرنگاران استان همدان در پی موج اعتراضات گسترده به راه افتاده علیه شیعه کشی در نیجریه، انزجار و تنفر خود از تکفیری ها و قاتلان شیعیان نیجریه را اعلام کردند.

به گزارش صدای نهاوند به نقل از خبرنگار رودآور [1]، در درگیری و یورش ارتش نیجریه به منزل «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه، علاوه بر همسر و پسر او، ۳۰۰ تن از شیعیان نیجریه به شهادت رسیدند و شیخ زکزاکی با جراحات بسیار به بند اسارت رفت و همچنان تاریخ تکرار می شود، همه روز عاشورا و همه جا کربلاست.

شیخ زاکزاکی رهبر شیعیان نیجریه نیز به دلیل اصابت سه گلوله به گوش، کتف و سینه اش، شرایط وخیمی دارد  و  و توسط سوی نیروهای ارتش، دستگیر شده است.

در این بین انسان های آزاده سراسر دنیا اقدامات وقیحانه، جنایتکارانه و ظالمانه ارتش نیجریه را به شدت محکوم کردند، اما همچنان گوش مجامع بین المللی کر است، چشمانشان کور است و ….

به دنبال این جنایات وحشیانه هزاران هزاران نفر اعتراضات خود را در اشکال مختلف از جمله تشکیل کمپین حمیات از شیعیان مظلوم نیجریه، تظاهرات و راهپیمایی و .. نشان دادند.

و اما اینجا استان همدان، خبرنگاران استان همدان نیز در پی موج اعتراضات گسترده به راه افتاده علیه شیعه کشی در نیجریه، انزجار و تنفر خود از تکفیری ها و قاتلان شیعیان نیجریه را اعلام کردند.

** ناصر فریدونی، صدا و سیمای مرکز همدان: قتل عام انسان ها به هر عنوان ودر هر جا محکوم است وعملی خلاف عدالت وانسانیت است  به ویژه اینکه کشته شدگان مسلمان وشیعه باشند در این صورت این ماجرا توسط مراجع قانونی پیگیری وتا حصول نتیجه تداوم داشته باشد.

**علیرضا جهانگیری خبرنگار ایرنا: به شهادت رساندن انسانهای بی گناه و بیدفاع نیجریه اوج قساوت قلبی است، این اقدام ددمنشانه از جانب تمامی انسانها آزاده محکوم است… ایام بکام.

**خانم کمالوند همدان پیام ـ نهاوند: به عنوان یک مسلمان نمیتوانم بپذیرم که کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه توسط ارتش این کشور،  به امنیت و جان این مسلمانان تعرض کند و ضمن محکوم کردن این کشتار نابخردانه، از دولت نیجریه میخواهیم ک تلاش رو برای اتمام این اقدام غیر انسانی به کار بگیرد، و وزارت خارجه نیز پیگیری آن رو در سطح بین الملی دستور کار قرار دهد و امیدواریم به زودی شیخ ابراهیم زکزاکی آزاد شود و حسینیه تخریب شده را نیز بازسازی کنند.

** فاطمه زنگنه سایت خبری رودآور: کشتن هر انسانی، کشتن یک ملت و تاریخ گذشته، حال و آینده آن ملت است.وقتی تکفیری ها همانند حیوانات درنده خویی که از قفس رها می شوند به جان انسان های بی گناه افتاده اند و چشمان مجامع بین المللی مانند همیشه بر روی این همه روا داشتن ظلم بر مظلومان بسته است و غرب همچنان خود را برتر می بیند و برخی حتی یک پیام تسلیت هم نمی دهند و غرب زاده های ما شمعی برای شیعیان نیجریه این هم دین نانشان روشن نمی کنند، فقط می توانم بگویم شیعه یعنی یک بیابان بی کسی و تنها برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنم و با صدای بلند فریاد بزنم آهای انسانیت، شیعه دارد می سپارد جان! هیهات من الذله.

** قاسم اشرفی صدا و سیمای همدان ـ تویسرکان: کشتار شیعیان نیجریه نشان دهنده مظلومیت شیعه در تمام دوران هاست.

** خسرو نوروزی، نشریه خورشید غرب: تردیدی نیست که کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا به شکلی کاملا محسوس خودنمایی کرده تا حجت را بر تمام غفلت زدگان تمام کند، قتل عام شیعیان نیجریه به دست شیطان صفتان ثابت کرد که انقلاب اسلامی راه نفوذ به قلبها را پیدا کرده و صدای لبیک یا حسین (ع) از همه جای جهان به گوش می رسد .

** محمد حسین نوری فر خبرنگار روزنامه همدان پیام: در تمامی ادیان و مخصوصا کاملترین دین خداوند یعنی دین اسلام کشتار امری ناپسند است.

** آقای گلمحمدی، سایت خبری ملایری ها: کشتار شیعیان نیجریه عملی در امتداد اسلام هراسی و شیعه هراسی است که از طرف غرب حمایت شده و توسط مزدوران از جمله، داعش(بوکوحرام) و ژنرال توکور یوسف بوراتای اجرا می شود، این حرکات همواره نه تنهای برای مسلمان و شیعیان بلکه برای انسان های آزاده های جهان جانسوز و است و محکوم می شود.

** آقای  حسین صادقی صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری صدای نهاوند،خبرنگار روزنامه قانون و جام جم: گاه گاهی در ایام سال یک جمله را از همه بیشتر می شنوم کل یوم عاشورا و کل ارض کربلاست اما فکر میکردم فقط یک شعار و یا یک مصرع برای بیان مصیبت بزرگ کربلا ست اما این روزها بیشتر فکر و تامل کردم وای خدای من همه جا به جز ایران من، شیعه کشی است که آخرین نمونه آن  شهادت صدها تن از شیعیان نیجریه بدست وهابی‌هاست همان،  وهابی‌ها که خواستند از حماسه راهپیمایی ۲۷میلیونی مسلمانان در کربلا ی حسینی و راهپیمایی پنج میلیونی شیعیان در نیجریه انتقام بگیرند و ایام ربیع الاول را به کام عاشقان اهل بیت(علیهم السلام) تلخ کنند.

وهابی‌ها هنوز نفهمیده اند شکست آن ها از همان خون سیدالشهدا بوده و امروز هم خون شهدای نیجریه پیروزی های بعدی اسلام را به دنبال خواهد آورد، شیعیان همان یاوران حسین و لبیک گویان سالار شهیدان در یمن، سوریه، عراق، فلسطین، لبنان، مصر، افغانستان و …..همانند ظهر کربلا در خون غلطان می شوند پس .. همیشه  کل یوم عاشورا و کل ارض کربلاست

** حسین همدانی صدا و سیمای مرکز همدان: هرجنایتی علیه مظلومی محکوم است و خون ریخته شده ی بی گناه تا ابد پایه های ظلم را می لرزند.

** وحید الوندی خبرنگار ایرنا ـ تویسرکان: ای کاش شیعیان نیجریه اهل پاریس بودند! به راستی گناه شیعیان نیجریه چیست؟ آیا مبارزه و نبرد با تکفیریان بوکوحرام اهمیت دارد یا کشتار شیعیان بی گناه نیجریه؟! مجامع به اصطلاح حقوق بشری و بین المللی فرق کشتار بی گناهان در پاریس و نیجریه را برای افکار عمومی جهان تبیین کنند.

** طیبه سوری خبرنگار روزنامه همدان پیام ـ تویسرکان: این روزها خبرای تاسف باری ازخونریزی در مناطق شیعه نشین می شنویم ولی تفاوتش این است اینجا برای شیعیان نیجریه تسلیتی نگفتندف یا شمعی روشن نشد ولی برای فرانسه تسلیت وهزاران شمع وسکوت برقرارشد، این است مسلمان بودن رنگ پوست ونژاد برانسانیت ما تاثیر گذاشت ،وای برما

** پرستو الماسی خبرنگار روزنامه سپهر غرب: متاسفانه شیعیان در دنیا همیشه مظلوم بوده و مورد تعرض و هتاکی افرادی که دم از انسانیت و وجدان می زنند، قرار گرفته اند ….

به نظر میرسد ایجاد یک وحدت ملی در شیعیان و به دور از تفرقه و جناح بندی خاص نیاز است تا تمامی مسلمانان نه تنها شیعیان دست در دست یکدیگر ریشه بد اخلاقی و کشتار و هتک حرمت از جامعه مسلمانان رخت بربندد …به امید روزی که به دنیا نشان دهیم که اجازه ریختن حتی قطره ای از خون مظلوم را نخواهیم داد

کشتار  بی دلیل و به دور از اخلاق  شیعه یا سنی یا مسلمان و غیر مسلمان محکوم است علی الخصوص جوامع مسلمان شیعه که همیشه در تاریخ مورد ظلم قرار گرفته اند…

** خانم عباسی خبرنگار همدان: کشتار  شیعیان جنایتی بزرگ در حق شیعیان است و باید مقابل این رفتار دور از انسانیت ایستاد.

** طاهره شهابی خبرنگار روزنامه هکمتانه: به عنوان یک خبرنگار خبرنگار این اقدام رو محکوم می کنم، از ابتدای ظهور اسلام اسلام ستیزی بوده و دشمنان اسلام در دوره های مختلف به روشهایی قصد ضربه زدن به اسلام بویژه شیعیان رو داشته اند.

این کشتار شیعیان نیجریه نه به عنوان اینکه یک مسلمانم این نظر رو دارم بلکه به عنوان یک انسان می گویم که اقدام وحشیانه و عیر انسانی است و افرادی که به این اقدام دست زده اند بویی از انسانیت نبرده اند.

دشمنان اسلام طی این سال ها باید به این نتیجه رسیده باشند که این اقدامات وحشیانه آنها نه تنها ضربه ای به اسلام وارد نمی کند بلکه موجب وحدت و همدلی هر چه بیشتر مسلمانان چه اهل تسنن و چه شیعه می شود.

شیطانی بودن این جنایات ارتباطی به محکومیت من و امثال ما ندارد بلکه انزجار ما از این ظلم ها برای تبری جستن و شریک جرم نشدن است. اسلام ناب امروز خار چشم دشمنان است و از جنوب لبنان تا یمن و از عراق تا نیجریه خواب بر  حرامیان حرام کرده است، به امید سلامتی شیخ ابراهیم زکزاکی.

** زهرا بیگدلو خبرنگار روزنامه سپهرغرب: انسانیت هر روز به دست تحجر و نا آگاهی یه عده گمراه سر بریده می شود…

** سعید ماهری، خبرنگار صدا و سیماـ بهار: خبر حمله به منزل رهبر شیعیان نیجریه و حسینیه بقیه الله که منجر به شهادت صدها تن و زخمی شدن شیخ ابراهیم زکزکی و اطرافیان ایشان شده است، دل های هر انسان آزاده ای را به درد آورده، به این دلیل این فاجعه تلخ را به صاحب عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و مسلمانان و به ویژه شیعیان جهان تسلیت می گویم و کشتار بیرحمانه را به شدت محکوم می کنم.

** حسین بحیرایی خبرگزاری مهر ـ نهاوند: قبل از هر چیز حادثه دلخراشی را که دشمنان اسلام و بیداری اسلامی به سرکردگی آماریکا و غلامان حلقه به گوششان ‘عربستان خائن’ هر از گاهی برای مسلمانان مظلوم جهان به ویژه شیعیان رغم می زنند جز هدف کم رنگ کردن اهداف اسلام ناب محمدی (ص) را دنبال نمی کنند، به عنوان عضوی از اهل رسانه حادثه دلخراش حمله به جمعی از مسلمانان و شیعیان کشور برادر و مسلمان نیجریه که باعث کشته و مجروح شدن تعدادی از آنان شد را به رهبر و ملت مسلمان جهان اسلام و مردم شریف نیجریه تسلیت عرض مینمایم و این اقدام دون شان انسانیت را با نادیان حق و حقوق انسانی به عنوانی حقوق بشر که خود ناقض ان هستند محکوم می نمایم. این واقعه دردناک با هدف ایجاد تفرقه و اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی و توطئه‌ای حساب شده است که نتیجه‌ای جز خدمت به منافع نامشروع رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

** مرضیه کریمی رادپور، بهارانه ـ بهار: به عنوان یک شیعه و حتی یک انسان آزاده جنایت و کشتار به هر اسم و به هر نحوی منفور است و محکوم میشود.

**فاطمه رحمتی خبرگزاری فارس ـ ملایر: کشتار شیعیان مظلوم نیجریه قلب امت اسلامی را به درد آورد.بی تردید اقدام وحشیانه دشمنان اسلام  از سوی همه انسانهای آزاده و مسلمان محکوم است و دشمنان اسلام بدانند این اقدمات ددمنشانه هرگز ذره‌ ای از عشق و ارادت مسلمانان به ویژه شیعیان را به دین مبین اسلام کم نخواهد کرد.

** مریم رحیمیان انور سردبیر تسنیم: محاصره حسینیه بقیه الله و منزل دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه در شهر زاریای نیجریه و کشتار شیعیان دل همه شیعیان جهان را به درد آورد و این اقدام سخیف نقض صریح آزادی عقیده و افکار است که نشان می دهد جنایات علیه مسلمانان از گروه های تروریستی اکنون به ارتش نیجریه رسیده آن هم در کشوری که حدود نیمی از جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، ارتشی که ناتوانی خود را برای مقابله با جنایات گروه تروریستی بوکوحرام که یک مورد آن در سالهای اخیر ربودن حدود ۳۰۰ دختر مسلمان نیجریه به جرم تحصیل بود نشان داد.
این اقدام ارتش نیجریه حاکی از وحشت و استیصال دشمنان اسلام در برابر گسترش تفکر اهل بیت(ع) و رشد روز افزون شیعیان در غرب، به ویژه آفریقا است که بعد از انقلاب اسلامی ایران با نفوذ معنوی اندیشه‌های امام راحل و ارزش‌های انقلاب، مردم در اکثر نقاط جهان به ویژه آفریقا با آن آشنا و به این مذهب گرایش یافتند.
 گسترش تشیع در نیجریه که آغاز آن به ۳۰ سال هم نمی‌رسد، با وجود قدمت طولانی فعالیت وهابیت در این کشور، سبب ایجاد جریان سلفی- وهابی و عصبانیت وهابیت علیه این مذهب شده است.
حال مجامع بین‌المللی، شورای امنیت، سازمان همکاری¬‌های اسلامی و سازمان ملل باید پیگیری این حادثه را در دستور کار خود قرار داده و عوامل آن را به مجازات برسانند از وزارت امور خارجه نیز انتظار می‌رود تا نسبت به الزام دولت نیجریه به حمایت از مسلمانان آن کشور و محاکمه عوامل این حادثه اقدام کند.

telegram-channel [2]