- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

حضورم در انتخابات براساس فرمایشی از امام است که ما را به دفاع از مبانی جمهوری اسلامی تشویق کردند

صدای نهاوند:

نخستین نشست خبری آیت الله سیدحسن خمینی پس از ثبت نام در انتخابات خبرگان، در حال برگزاری است.

به گزارش صدای نهاوند ، یادگار امام گفت: حضورم در انتخابات براساس فرمایشی از حضرت امام است که ما را به دفاع از مبانی جمهوری اسلامی تشویق کردند.

وی افزود: بنده به صورت مستقل وارد انتخابات شدم و دست یکایک مردم شریفمان را می بوسم.

مهمترین بخش های سخنان سیدحسن خمینی در ادامه می آید:

از منتقدین تشکر میکنم

اگر آبرویی دارم برای حفظ نظام خرج میکنم

هیچ راهی نیست جز اینکه جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد حفظ کنیم

به صورت مستقل وارد انتخابات شدم

هیچ چیز در انتخابات بیشتر از وحدت ملی و همدلی مهمتر نیست

بنده به صورت مستقل وارد انتخابات شدم و دست یکایک مردم شریفمان را می بوسم.

در هفته گذشته که این بحث مطرح شد با سه نوع برخورد نسبت به حضورم در انتخابات مواجه شدیم؛ گروهی استقبال کردند و برادر کوچک خود را مورد لطف قرار دادند. اقبال خوبی که نسبت به این مسأله صورت گرفت نشان از جایگاه والای امام خمینی (ره) در جامعه دارد.

حضورم در انتخابات به تبع فرمایش امام(ره) بوده است که تشویق کردند تا جان در بدن داریم به مبنای جمهوری اسلامی پایبند باشیم.

در طول تاریخ انقلاب افراد زیادی برای اعتلای نام نظام و کشور جان دادند مثل ایثارگران بزرگوار، شهدای معظم. گروهی از سلامت خود گذشته و گروهی آبروی خود را در این مسیر در میان گذاشتند. امام خمینی(ره) به ما آموختند برای حفظ و تحکیم جمهوری اسلامی باید از خود گذشت و بنده اگر کوچک‌ترین آبرویی دارم گذشتم و خواهم گذشت.

جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و یک کلمه بیش. وقتی در پاریس از امام (ره) پرسیدند جمهوری به چه معنا مدنظرتان است اشاره کردند که جمهوری به همان معنای مصطلح و اسلام هم همانی که دین‌مان گفته و در چارچوب نظریه ولایت فقیه تبیین شده است. نظریه ولایت فقیه از اموری است که باید به آن عقیده داشته باشیم و از جان برای آن بکوشیم.

telegram-channel [1]