جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 14026

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند:

دو تپه یزدان و فیروزان بخش خزل نهاوند تعیین عرصه و حریم شدند

صدای نهاوند:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از تعیین عرصه و حریم دو تپه باستانی در این شهرستان خبر داد و گفت: دو تپه یزدان و فیروزان در بخش خزل نهاوند تعیین عرصه و حریم شدند.

محسن جانجان در گفت‌وگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: با توجه به اینکه آسیب‌های انسانی همچون ساخت‌وساز و پیشروی گورستان در کمین این دو تپه باستانی بود بنابراین اقدام به تعیین عرصه و حریم این دو تپه کردیم و ضوابط لازم را بر عهده بنیاد مسکن، شهرداری و سایر دستگاه‌ها قرار دادیم.
 
وی به بیان تفاوت عرصه و حریم پرداخت و یادآور شد: در عرصه بنا نمی‌توان هیچ‌گونه دخل و تصرفی انجام داد اما در حریم ساخت‌وساز در حدی که آسیبی به بنا وارد نکند، مشکلی ندارد.
 
جانجان با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون حفاری غیرمجاز و یا دخل و تصرفی در این دو بنای تاریخی انجام نشده است، افزود: پیش از آن که صدمه‌ای به این تپه‌ها وارد شود اقدام به تعیین عرصه و حریم برای آن کردیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تپه یزدان مربوط به دوران عصر سنگ و مس و تپه فیروزان نیز مربوط به دوران سلجوقی بوده است اما برای تعیین دقیق زمان این تپه‌ها نیاز به لایه‌نگاری و کاوش بیشتر وجود دارد.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش