- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

سخنان رئیس جمهور تهدیدی نرم بر علیه گفته های ترامپ است

به گزارش صدای نهاوند، حسن بهرام نیا  گفت:رئیس جمهور در سخنان خود در خصوص بحث صادرات اعلام کردند که اگر قرار است از حوزه خلیج فارس صادرات نفت صورت گیرد باید برای همه باشد و این فضای امن که وجود دارد برای همه است و در هر صورت با ایهام و اشاره به ترامپ اعلام کرد که اگر برای ایران مانعی باشد برای همه است و اگر ناامن شود برای همه کشورها ناامن می شود .

وی ادامه داد: از این جهت یک تهدیدی نرم بر علیه گفته های ترامپ است و منطق هم این را تصدیق می کند که تنگه هرمزی که در اختیار ما است چطور ما نمی توانیم از این فرصت برای کارهای اقتصادی استفاده کنیم و این فرصت را چگونه در اختیار دیگران قرار دهیم.
بهرام نیا بیان داشت: اگر قرار است تنگه ای باشد برای نقل و انتقالات صادرات که ۳۰ درصد صادرات نفت از این تنگه عبور می کند و بیشتر آن مربوط به ایران و عربستان است این مانع برای سایر کشورها هم ایجاد خواهد شد و وجاهت قانونی دارد .
وی در خصوص سستی تعهدات امریکا گفت: ما باید با اجماع ملی به بد عهدی ها پاسخ دهیم و به تعهدات اروپایی ها نباید دلخوش باشیم چرا که آن ها دنبال منافع خودشان هستند و کارها و روابط شان با امریکا و ترامپ گره خورده است .