- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

آب سراب‌های نهاوند متأسفانه در حوزه کشاورزی مصرف نمی‌شود و هدر می‌رود

به گزارش صدای نهاوند، حسن بهرام‌نیا ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های حوزه جهاد کشاورزی نهاوند که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، اظهار کرد: شهرستان نهاوند پتانسیل و استعداد هرگونه سرمایه‌گذاری را دارد.

وی ادامه داد: سراب‌های شهرستان نهاوند به‌ طور متوسط روزانه دارای ۲۰ مترمکعب آب خروجی هستند که متأسفانه آن‌ چنان‌که شایسته است در حوزه کشاورزی مصرف نمی‌شود و هدر می‌رود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود طرح ساماندهی یک‌هزار و ۳۹ کیلومتر از ۴۰ سال گذشته تاکنون، گفت: متأسفانه در این راستا تاکنون پس از گذشت چندین سال تنها ۲۰۳ کیلومتر آن انجام‌شده و ۸۰۹ کیلومتر دیگر آن باقی‌ مانده است.

وی با اشاره به لزوم پیگیری و حمایت مسوولان کشوری در حوزه آب‌ و خاک کشاورزی، گفت: امروز کشور با بحران بی‌آبی مواجه است و ما به‌ عنوان شهرستانی مستعد نباید بگذاریم این آب‌ها که می‌توانند زمینه اشتغال، تولید و توسعه را فراهم کند را از دست بدهیم.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به ساخت کارخانه قند ۵ هزار تنی نهاوند که مقرر بود امروز کلنگ‌زنی شود اما به زمانی دیگر موکول شد، گفت: در شهرستان نهاوند ۴ هزار هکتار چغندر کشت می‌شود، این مقدار چغندر تولیدی با التماس در کارخانه‌های کشور توزیع می‌شود تا موجب ضرر کشاورزان نشود.

وی افزود: چرا باید کشاورزان مطالبات چغندر تحویلی سال گذشته خود را دریافت نکرده باشند؟ در گذشته سیاست‌های حمایتی نظیر تحویل قند و تفاله چغندر در ازای تحویل چغندر به کارخانه‌ها صورت می‌گرفت که متأسفانه در حال حاضر انجام نمی‌شود.