- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید شد

به گزارش صدای نهاوند، علی‌مراد اکبری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های کشاورزی اظهار کرد: طی چند سال گذشته تاکنون حدود ۲۱۰ هزار هکتار از اراصی کشور به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است.

وی با بیان اینکه اجرای سیستم نوین آبیاری در بیش از ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی کشور نیز در دست اجراست، گفت: حدود ۱۰۰ هکتار نیز در آبخور این اراضی هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از سال ۹۶ تا کنون به بهره‌برداران کشاورزی تحویل شده است، اضافه کرد: تاکنون بیش از یک‌‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در چند سال گذشته برای تجهیز و توسعه سیستم نوین در اختیار گذاشته شده است، تصریح کرد: امسال ۲۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی و ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه عمومی در اختیار این حوزه قرار گرفته است.

اکبری با اشاره به اینکه ۳۲ هزار هکتار سیستم آبیاری نوین طی سال جاری در کشور انجام شده است، گفت: خوشبختانه در استان همدان در حوزه توسعه سیستم‌های نوین آبیاری به نسبت میزان اراضی موجود در مقایسه با استان فارس اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان در این حوزه پیشرو است، گقت: سال گذشته در استان همدان ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری مدرن انجام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه طی سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این اعتبار نسبت به سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی افزود: سال گذشته یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن شکر علیرغم کاهش بارش باران در کشور تولید شد که ۸۰ درصد نیاز کشور را رفع کرده است.

اکبری با اشاره به اینکه کارخانه قند نهاوند می‌تواند فرصتی بسیار مهم برای توسعه و رونق کشاورزی در کشور است، گفت: بهره برداری از این کارخانه میتواند در راستای اقتصاد مقاومتی گام های مهمی بردارد.

شایان ذکر است کلنگ‌زنی این کارخانه که قرار بود امروز انجام شود طی هفته‌های آینده با حصور وزیر جهاد کشاورزی انجام می‌شود.