- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

افزایش طلاق، کاهش ولادت، افزایش ازدواج و کاهش وفات در نهاوند

به گزارش صدای نهاوند، روح‌الله مهدوی‌تبار اظهار  داشت: در سه‌ ماهه ابتدای سال جاری ۶۸۴ واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۷۲۶ واقعه ۵٫۸ درصد کاهش یافته است.

وی بیشترین آمار ولادت را در فروردین و کمترین را در اردیبهشت عنوان کرد و گفت: در ۳۹ ماه گذشته از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ تا پایان خردادماه ۱۳۹۷ به‌صورت میانگین ۶۰ مورد کاهش ثبت‌ شده است.

رئیس اداره ثبت‌ احوال نهاوند افزود: از کل ولادت‌های ثبت‌شده در این مدت ۳۴۹ پسر با ۵۱ درصد و ۳۳۵ دختر با ۴۹ درصد به ثبت رسیده که از این تعداد ۳۳۰ مورد ولادت شهری و ۳۵۴ مورد روستایی بوده است.

وی نسبت جنسیتی ولادت‌های سه‌ماهه نخست سال جاری را به ازای تولد هر ۱۰۰ پسر، ۹۶ دختر عنوان کرد و گفت: به‌ طور متوسط طی سه ماه گذشته هفت نوزاد در شبانه‌روز متولد شده است.

مهدوی تعداد وفات شهرستان نهاوند را ۲۳۰ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد نسبت به ۲۶۳ مورد فوتی طی مدت مشابه سال گذشته با ۱۲٫۵ درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه از تعداد کل فوت‌های ثبت‌ شده ۱۴۴ مرد با ۶۳٫۶ درصد و ۸۶ زن با ۳۷٫۴ درصد بوده‌ است، تأکید کرد: روند کاهش ثبت وفات طی ۳۹ ماه گذشته از ۹۰ مورد در ماه به میانگین ۸۰ مورد در ماه رسیده است.

رئیس اداره ثبت‌ احوال نهاوند گفت: از تعداد کل وفات سه‌ ماهه گذشته ۱۱۸ مورد شهری و ۱۱۲ مورد روستایی بوده که این تعداد فوت در مهلت مقرر ۱۰۰ روزه به‌ صورت صد درصدی ثبت شده است.

وی ادامه داد: در سه‌ ماهه نخست سال جاری ۵۷۸ مورد ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴۸۷ مورد با افزایش ۱۸٫۶ درصدی مواجه بوده است.

مهدوی طلاق‌های ثبت‌شده در سه‌ ماهه گذشته را ۱۲۳ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۹۲ مورد بوده با افزایش ۳۴ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به نسبت ۴٫۷ درصدی ازدواج به طلاق در نهاوند، گفت: به‌ صورت میانگین در این مدت از هر پنج ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.