- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

موقوفه حاج ربیع نهاوند ساماندهی و حصار کشی می شود

حجت الاسلام فیض الله اسدپور در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: مکاتبات انجام یافته با شهرداری در مورد ساماندهی وضعیت باغ موقوفه حاج ربیع علیرغم دعوت از شهرداری در جلسه انجمن حمایت از زندانیان در سال گذشته نتیجه بخش نبوده است.

اسدپوربا بیان اینکه تاکنون شهرداری نهاوند هیچ اقدام و همکاری با اداره اوقاف شهرستان نهاوند در راستای تکالیف مقرر در قانون شهرداری جهت ساماندهی محل مذکور انجام نداده است، افزود: حتی مامورین شهرداری از اقدامات اداره اوقاف و انجمن حمایت در بهبود وضعیت محل در چندین نوبت ممانعت کرده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر این موقوفه در معرض تضییع و تفریط بر خلاف نیت واقف قرار داشته و از سوی دیگر محل مذکور، طبق گزارشات مردمی به مکان تجمع معتادین و حیوانات ولگرد تبدیل شده است، و از جهت انتظامی و امنیتی نیز ایجاد معضل نموده است.

حجت الاسلام فیض الله اسدپور ادامه داد: لذا مقرر شد در اجرای مواد ۵۵به بعد قانون مدنی و قانون تشکیلات و اختیارات سازمان حج و اوقاف و امور خیریه و قانون شهرداری همکاری لازم با اداره اوقاف و انجمن حمایت از زندانیان نهاوند در جهت انجام اقدامات مقتضی در صیانت از موقوفه فوق و ساماندهی وضعیت باغ و محصور نمودن آن با حضور مامورین در محل صورت پذیرد.

اسدپور گفت: ضمنا در صورت ممانعت شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی ضمن حفظ ادله جرم و دستگیری متهم یا متهمین وفق مقررات مربوط به جرایم مشهود اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.