- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

شرایط قیمت ها خوب نیست / بازار نهاوند از بی صاحبی نجات پیدا می کند

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، مراد ناصری عصر یک شنبه در کارگروه توسعه شهری و تنظیم بازار، فرماندار شهرستان نهاوند گفت: تلاش همه مدیران شهرستان در این کارگروه این است تا با برنامه ریزی و همفکری، اهدافی را که به رفع موانع و مشکلات زیرساخت های شهری کمک می کند، دنبال نماید.

ناصری گفت: ساماندهی مسائلی همچون دست فروشان و رفع سد معبر باید با کمک شورا، شهرداری و نیروی انتظامی و فراهم نمودن بستر کار مناسب صورت پذیرد. امیدواریم با هماهنگی بیشتر بین مدیران مربوطه، بتوانیم این مشکلات را برطرف نماییم.

وی پس از پخش گزارشی از وضعیت قیمت های میوه و تربار در نهاوند، گفت: بازار نهاوند صاحب ندارد که به این حال و روز افتاده است به همین جهت برای کنترل و نظارت بر بازار همه نیروها از جمله ، فرمانداری ، اصناف، اداره صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی باید به صورت قاطع پای کار بیایند.

فرماندار نهاوند بیان داشت: فاکتورهای جعلی را از بازار و از دست مغازه داران جمع کنید چرا خودتان را گول میزنید،چرا اجازه می دهید دلالان و مغازه داران شما را دور بزنند، تفاوت قیمت ها و گرانی در گزارش پخش شده همه چیز را واضح می گوید.

مراد ناصری ادامه داد: اگر دستگاه های متولی پای کار بیایند، بازار متحول می شود. در حال حاضر برخی دستگاه ها پای کار نیستند و از تمام ظرفیت و توان خود برای کنترل بازار استفاده نمی کنند.متولیان بازرسی و نظارت باید خودشان بطور مستقیم به مقوله مهم کنترل و نظارت بر قیمت ها ورود پیدا کنند و از استناد به گزارش دیگران که بعضا مبنای درستی ندارند، پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: قانون برای افزایش قیمت اجناس درصد مشخصی تعریف کرده است، لذا دلیلی ندارد برخی با قانون شکنی برای خود به گونه دیگری نرخ گذاری کنند.