- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۹ انجمن ادبی، هنری و سینمایی در نهاوند فعالیت می کنند

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، زینب سیف در مراسم تجلیل از مسئولین انجمنهای فرهنگی ، هنری ، سینمایی شهرستان نهاوند، اظهار داشت: اصحاب فرهنگ و هنر نهاوند بدون هیچ چشمداشتی و با تمام کاستی‌ها هنر خود را در راه اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم به کار گرفته‌اند و با تلاش شبانه‌روزی توانسته‌اند نام نهاوند را در کشور بر زبان‌ها جاری کنند.

سیف گفت: در شهرستان نهاوند ۹ انجمن با نام‌های خوشنویسی، هنرهای تجسمی، شعر، موسیقی، پژوهش و تحقیق، ادبی و داستان و سینمایی جوان و تئاتر با بیش از ۸۰۰ عضو ثابت و سیار در این انجمن‌ها مشغول به فعالیت هستند. 

وی افزود: همچنین کانونهای فرهنگی و هنری مساجد شهرستان که قریب به ۷۵ کانون با ۴۰۰۰ عضو می باشند به عنوان نمایندگان این اداره بخشهای مختلف شهر و روستا ، اقدام به انجام فعالیتهای فرهنگی و هنری می نمایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند بیان داشت: ۶ آموزشگاه آزاد هنری در زمینه‌های موسیقی، طراحی و نقاشی،گریم و آموزش قرآن توسط بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند که سالانه بیش از ۱۰۰۰ نفر در این مراکز آموزش می‌بینند.

وی گفت: توسط مؤلفان و نویسندگان نهاوندی ۳۰ اثر در سال‌های اخیر و ۹۰ اثر در چند سال گذشته در زمینه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، مذهبی، شعر و داستان به رشته تحریر در آمده است.

سیف فعالیت مستمر و بدون وقفه سینما اندیشه شهرستان با اکران همزمان جدیدترین فیلم های سینمایی کشور ، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه جشنواره رضوی ، برگزاری بیش از ۶۰ جلسه نقد و بررسی و شعر خوانی ، مجوز ۹ عنوان کتاب ، برگزاری نمایشگاه تخصصی علوم قرآنی و … را از اقدامات انجام گرفته در این اداره در سال ۹۷ دانست و خاطر نشان کرد با برنامه ریزی های به عمل آمده شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر و بهتر حوزه فرهنگ و هنر شهرستان باشیم .