- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

وزارت ارشاد از کانون های ادبی و مساجد نهاوند حمایت مالی نمی کند

به گزارش صدای نهاوند، حسن بهرام‌نیا در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای صالحی مگر یکی از وظایف اصلی وزارتخانه شما سیاست‌گذاری در راستای رشد و اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی نیست؟ مگر هدایت و حمایت از رشد و توسعه‌ فعالیت‌های فرهنگی، هنری و پرورش استعداد جوانان و تقویت روحیه افراد جامعه از وظایف وزارتخانه شما نیست؟

بهرام نیا تاکید کرد: نقش راهبردی وزارتخانه شما در این مسیر بسیار کم رنگ است. اگر ادعایی هم در این خصوص دارید من می‌گویم ادعای شما درخصوص کلانشهرها مصداق پیدا می‌کند. ۲۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور وجود دارد. همچنین ۱۱۰۰ انجمن ادبی داریم اما دریغ از کوچکترین کمک مادی و معنوی به این انجمن ها و کانون های مساجد.

وی گفت: به صورت مصداقی در شهرستان نهاوند ۱۲ کانون و انجمن ادبی و ۷۲ کانون فرهنگی مساجد فعالیت می کنند، اما متاسفانه کوچکترین حمایت مالی از آنها نشده است و حتی کوچکترین زیر ساخت های لازم برای تشکیل جلسات آنها فراهم نشده است.

نماینده مردم نهاوند گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند با آن ساختمان وسیع و بزرگ از داشتن سیستم سرمایشی وگرمایشی محروم است.