سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 14603

صدای نهاوند:
فرمانده انتظامی نهاوند گفت: خانواده به عنوان اساسی‌ترین واحد جامعه نقش مهمی در دور نگهداشتن فرزندان از مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی را دارد.

سرهنگ شااحمد ساکی در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند ضمن گرامیداشت روز خانواده اظهار داشت: شکل گیری ساختار جامعه در ابعاد و جنبه های مختلف از جمله ساختارهای فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی،سیاسی و….با تمامی شاخصه های آنها در واقع رابطه ای مستقیم با خانواده به عنوان اصلی ترین وکوچکترین نهاد اجتماعی دارد.

 ساکی گفت: خانواده ها در صورتی که کارکرد مثبت و نقش حیاتی خود را در چارچوبی مشخص و هنجارمند اجرا کنند نهادینه سازی اهداف کلان جامعه در سطوح و بخش های مختلف و لایه های مردمی به سهولت محقق خواهند شد.

وی بیان داشت:  یکی از بهترین راههای موفقیت خانواده ها در کمک به توسعه واعتلای همه جانبه اجتماع و کاهش آسیب های اجتماعی در آن توجه والدین به اصول تربیتی صحیح و تلاش برای نهادینه سازی باور،فرهنگ،دانش،منش و پایه گذاری تمامی خواسته ها بر مبنای تمایلات دینی و اعتقادی در بطن خانواده است.

فرمانده انتظامی نهاوند بیان داشت: هرگاه تهاجمی فرهنگی برای یک جامعه در نظر گرفته شود ابتدا نهاد و نظام ساختاری خانواده مورد هدف قرار خواهد گرفت تا با ایجاد تعارض و گسست بین اعتقادات در هم تنیده جامعه و خانواده نوعی دوگانگی اعتقاد واهداف را پدید آورده و زمانی که خانواده و کارکردهای آنان را به سمت بی هویتی سوق دادند ضربه خود را در بلند مدت به صورت جدی بر پیکر و ساختار اجتماعی در جامعه مورد هدف وارد کنند.

سرهنگ ساکی به همه خانواده ها توصیه کرد از ابراز محبت وتوجه به همدیگر مضایقه نکرده وهمواره درراستای استحکام این نهاد مقدس که استحکام جامعه وناکامی دشمنان را به همراه خواهد داشت گام بر دارند.

ساکی در پایان توصیه های زیر را برای والدین در جهت تربیت صحیح فرزندان بیان داشت: چشم پوشی،گذشت و مقابله به مثل نکردن در برابر بدی ها،برای خانواده آرامش و سلامت به ارمغان می آورد وموجب می شودآنان درکانونی پر ازصلح وصفا زندگی کنند ودرپی آن کودکان شان رابا تندرستی ونشاط رشد دهند، و اگرمیخواهید فرزندانتان ازنظر روحی سالم باشند،باید درخانه سختگیری وبهانه جویی نکنید،ازمنفی بپرهیزید،سعه صدر داشته باشید ودر رابطه باهمسر وفرزندانتان ازخود نرمی وگذشت نشان دهید.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش