- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

فتنه بصره مانند فتنه ۸۸ در ایران بود

به گزارش صدای نهاوند، حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه نهاوند ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، گفت: آمریکا می‌خواهد ما را تسلیم و خسته کند تا دست از انقلاب و امام زمان و امام حسین(ع) برداریم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا اگر شکمش به خطر بیفتد دست از همه‌چیز برمی‌دارد اما ملت ایران اسلامی جوانان خود را دادند تا از اعتقادات و میهن خود دست برندارند، گفت: امروز باید مراقب باشیم با اعمال ناخواسته خود آب به آسیاب دشمن نریزیم.

وی در خصوص رهنمودهای مقام معظم رهبری، گفت: عاشورا ضامن بقای اسلام است و حسین(ع) است که نام پیغمبر را در اسلام زنده نگه‌داشته چراکه قیام ایشان باعث تداوم اسلام شد.

امام‌جمعه نهاوند افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که امروز با یک جنگ رسانه‌ای سخت روبه‌رو هستیم چراکه آمریکا به هر دری زده و به هر وسیله‌ای متوسل شده اما نتوانسته عواملش را در منطقه حفظ کند.

وی بابیان اینکه آمریکا داعش را آورد تا ۳۰ الی ۴۰ سال در منطقه باشد، گفت: مدافعان حرم به تأسی از آموزه‌های اهل‌بیت به دفاع از حریم اهل بیت پرداختند و آن‌ها را بیرون راندند.

حجت‌الاسلام مغیثی با تأکید بر اینکه هدف آمریکا جدایی مردم از ولایت است، گفت: پیام عاشورا مقاومت در برابر جبهه کفر و نفاق است.

وی با اشاره به نشست سران روسیه و ترکیه و ایران گفت: امیدواریم با اتحاد بتوانیم نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب کنیم چراکه داعش همان صهیونیست است که برای نمایش جلوه خشونت از اسلام و مسلمانان حمایت می‌شود.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به حمله موشکی سپاه به مقر حزب دموکرات، گفت: این حمله موشکی برای اربابان آن‌ها پیام دارد که قدرت دفاعی ایران به حدی است که با موشک‌های نقطه زن می‌توانند هر توطئه و تجاوزی را پاسخ دهند.

وی بابیان اینکه فتنه بصره همچون فتنه ۸۸ در ایران بود، افزود: عوامل آمریکا در بصره وارد شدند و عیناً آنچه در فتنه ۸۸ در ایران اجرا شد را مجدداً در بصره اجرا کردند اما غافل از آن هستند که دو ملت ایران و عراق بر تقویت روابط‌ تأکید کردند.