- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

تصفیه خانه آب شرب مجتمع روستایی گاماسیاب نهاوند کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، معاون آبفای روستایی استان همدان در این مراسم گفت: تکمیل ۵۸ پروژه آب‌رسانی استان همدان نیازمند ۱۹ میلیارد تومان اعتبار است.

مجتبی حسین‌آبادی اظهار داشت: در حال حاضر در استان همدان ۵۸ مجتمع آب‌رسانی روستایی وجود دارد که با بهره‌مندی از این مجتمع‌ها ۴۰درصد جمعیت روستایی استان همدان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع آب‌رسانی گاماسیاب در فاز اول ۱۹ روستا را پوشش می‌دهد، گفت: با ساخت این مجتمع کیفیت آب تحویلی بسیار بالا می‌رود.

معاون آبفای روستایی استان همدان ادامه داد: با اجرای فاز دوم این مجتمع تعداد روستاهای تحت پوشش آن به ۳۰ روستا افزایش پیدا می‌کند.

وی بابیان اینکه با احداث این مجتمع یک بهره‌مندی دائمی برای این روستاها با توجه به پایدار بودن آب سراب گاماسیاب به وجود می‌آید، تأکید کرد: تصفیه‌خانه جزئی از کل مجتمع است که ۱.۵ میلیارد تومان قرارداد پیمانکار آن است.

حسین‌آبادی با اشاره به احداث و بهره‌برداری از فاز اول این مجتمع طی ۸ ماه گفت: تکمیل ۵۸ مجتمع آب رسانی در استان همدان ۱۹ میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون ۳ میلیارد تومان آن تخصیص داشته که ۱.۵ میلیارد آن سهم نهاوند بوده است.

وی افزود: ۸۰ درصد جمعیت روستایی نهاوند تحت پوشش خدمات آبفار هستند که نسبت به میانگین استان ۱۰ درصد بالاتر است.