مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 1475

استاندار همدان از ابلاغ ۴۹۵ میلیارد ریال اعتبار خشکسالی به همدان خبر داد.

به گزارش صدای نهاوند به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدناصر نیک بخت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان گفت: این اعتبار از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای تکمیل طرح‌های مقابله با خشکسالی و تهیه طرح در این زمینه به استان همدان تخصیص داده شده است.
وی افزود: اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال برای ساختمان سد کلان ملایر، تخصیص ۱۵۰ هزار میلیون ریال برای احداث باند دوم محور اسدآباد-کنگاور-صحنه، اختصاص ۸۵ هزار میلیون ریال برای احداث باند دوم کبودراهنگ-قیدار-سلطانیه، اختصاص ۴۰ هزار میلیون ریال برای احداث بزرگراه تاکستان-رزن، و اختصاص ۲۰۰ هزار میلیون ریال برای پروژه‌های راه اصلی همدان-رزن، ملایر-همدان-بیجار و کنارگذر غربی همدان از پروژه‌هایی است که از این محل اعتبار دریافت می‌کنند. 
***برگزاری انتخابات سالم مهمترین اولویت در همدان است
استاندار همدان با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات سالم مهمترین اولویت دولت در همدان است، گفت: امکانات دولتی به سود اشخاص در انتخابات به کار گرفته نشود.
نیکبخت اظهار داشت: ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان از چند روز پیش و انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز آغاز شده است.
 وی افزود: از تمامی ادارات انتظار و تاکید دارم هر نوع همکاری که فرمانداری‌ها و ستاد انتخابات استان نیاز دارند انجام دهند چراکه براساس قوانین انتخابات، همه دستگاه‌های اجرایی براساس نیاز ستاد انتخابات هر گونه امکانات را در اختیار بگذارند.
 نیک بخت تصریح کرد: هیچ کارمند و مدیر دولتی مجاز نیست در ساعات اداری با تجهیزات دولتی و اداری اقدامی کند که بی‌طرفی دولت در انتخابات آینده را زیر سوال ببرد اما کارمندان حق دارند در ساعات غیراداری و بدون امکانات دولتی فعالیت انتخاباتی داشته باشند.
 وی با تاکید بر اینکه امکانات دولتی نباید در مسیر انتخابات اشخاص  و افراد قرار گیرد، عنوان کرد: وقتی دولت تاکید دارد که امانت‌دار مردم است باید در برگزاری انتخابات سالم گام‌های عملی برداریم چراکه این امر حکم مقام معظم رهبری ، دولت و وجدان است.
 استاندار همدان تاکید کرد: مراقبت  لازم برای برگزاری انتخابات سالم در استان همدان انجام شود تا شنیده نشود کسی از اصول و قوانین انتخابات در استان همدان عدول کرده سات.
 وی با اشاره به اینکه چه عمدی است که خدمات دولت به مردم اطلاع‌رسانی نشود، اظهار داشت: همانگونه که هر ایراد، مفسده‌، اختلاس و نقطه ضعف دولت‌ها اطلاع‌رسانی شده و به نظام ارتباط داده می‌شود باید خدمات دولت را نیز اطلاع‌رسانی کرد تا مردم مطلع شوند دولت برای آنها فعالیت می‌کند.
 استاندار همدان بیان کرد: مردم در آستانه انتخابات باید بدانند این دولت چه خدمات و زحماتی برای آنها داشته تا مشارکت حداکثری داشته باشند که انتظار می‌رود صدا و سیما عملکرد دولت را به درستی اطلاع سانی کند.
 **واگذاری پروژه‌های عمرانی با مشوق های خوب
 نیک بخت درباره واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی نیز گفت: واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی با شرایط بسیار خوبی است و مشوق‌های خوبی برای واگذاری در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: در واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام سرعت عمل داده شود و به گونه‌ای عمل شود تا پروژه‌ای معطل نشود چراکه بودجه و اعتبارات دولتی به گونه‌ای نیست که امکان اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام وجود داشته باشد.
 استاندار همدان با بیان اینکه دولت تاکید جدی برای واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی دارد، اظهار داشت: دولت قصد دارد که این پروژه‌ها را با حفظ اهداف اولیه به بخش خصوصی واگذار کند.
 وی تصریح کرد: پروژه‌های با پیشرفت کمتر از ۵۰ درصد باید برای واگذاری اعلام شوند اما اگر دستگاهی پروژه‌ای با این شاخصه را اعلام نکند در سال‌های بعد اعتباری برای آن تخصیص نمی‌یابد.
 استاندار همدان در ادامه با اعلام این خبر که وزارت بهداشت با اعطای دو دستگاه سی‌تی‌اسکن دولتی  به کبودرآهنگ و رزن موافقت کرده است، به واگذاری بیمارستان اکباتان به بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی قرار بود بیمارستان اکباتان واگذار شود که با سفر رییس‌جمهور به استان قرار شد دولت این پروژه را به انجام برساند.
 نیک‌بخت با تأکید بر اینکه در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی باید بخش خصوصی را تشویق کرد، افزود: اطلاع‌رسانی صحیح به بخش خصوصی و تبلیغات در این مورد ازجمله مواردی بوده که باید به آن توجه شود.
 وی با اشاره به اینکه بخش مسکن از حدود سه سال پیش دچار رکود شده است، گفت: این موضوع موجب ایجاد بیکاری شده و از طرفی واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در صورتی امکان‌پذیر است که بخش خصوصی از این موضوع نفعی داشته باشد.
 ***عکس‌های هوایی به نقشه تبدیل شوند
 نیک بخت با اشاره به اینکه عکس‌برداری هوایی و تهیه نقشه‌ از این عکس‌ها یکی از نیازهای اساسی توسعه محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه با وجود اینکه در سال‌های گذشته عکس‌های هوایی از استان همدان تهیه شده بود ولی به نقشه تبدیل نشد و این عکس‌ها برای استفاده در توسعه متوازن کمکی نکرد.
 وی عنوان کرد: سازمان نقشه‌برداری قصد بر عکس‌برداری هوایی و تبدیل آنها به نقشه را دارد که استان همدان این آمادگی را برای تامین بخشی از اعتبار موردنیاز را دارد و قول دادیم هزینه‌ها و زیرساخت‌های مربوط به استان را آماده کنیم.
 ***تحریم‌ها به زودی رفع می‌شوند
 استاندار همدان همچنین گفت: این روزها شاهد هستیم که استکبار و آنانی که تحریم‌های ظالمانه را به این کشور تحمیل کرده بودند پذیرفتند کار آنها درست نبوده و اتهام‌ها بی‌پایه بوده است.
 نیک بخت عنوان کرد: قبول کردند فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده و این اقرار استکبار و ۱+۵ به آسانی نبود و ۱۲ سال طولانی این ظلم‌های ناشایست را به ملت ایران تحمل کردند که از قرار معلوم قصد نداشتند به راحتی از این رویه دست بردارند.
 وی با اشاره به اینکه این توفیق و موفقیت در زمینه پرونده‌ هسته‌ای ایران امکان بدون تدبیر و درایت و برخوردهای عالمانه دولت با دنیا امکان‌پذیر نبود، اظهار داشت: حمایت مردم و هدایت‌های و تاییدات مقام معظم رهبری پشت تیم مذاکره‌کننده بود و سبب شد تا PMD به تاریخ بپیوندند.
 استاندار همچنین از برخی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا  یک درصد اعتبارات خود را بر اساس قانون به ورزش اختصاص دهند و گفت: همه باید طبق روال اعتبارات را اختصاص دهند.
 نیکبخت در پایان از صدا و سیمای استان خواستار اطلاع رسانی خدمات دولت بخصوص در حوزه بهداشت و درمان شد.

telegram-channel

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش