سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1478

سرپرست دانشگاه آزاد شهرستان نهاوند گفت:  رسالت اصلی دانشگاه پژوهش و تحقیق جهت رفع مشکلات جامعه است.

به گزارش صدای نهاوند، حمید سوری در اولین همایش پژوهش و کارآفرینی  که در  سالن اجتماعات دانشگاه آزاد مرکز نهاوند برگزار شد اظهار داشت: پژوهش تحت تاثیر سه عامل اصلی (سخت افزاری , نرم افزاری و نیروی انسانی ) است.

سوری افزود:امروزه دانشگاه‌ها باید به سوی کارآفرینی و پژوهش محوری گام بردارند و نقش اساسی در این دو مقوله دارند و در این راستا برنامه‌های دانشگاه باید در راستای مسائل جامعه و حل مشکلات آن باشد و فرهنگ پژوهش در دانشگاه و جامعه نهادینه شود.

IMG_3437

وی گفت: نقشاساتید دانشگاه‌ها در زمینه دانشگاه‌های پژوهش محور مهم است، اساتید باید روحیه تدبر و پژوهش را در دانشجویان زنده کنند و در این زمینه اساتید و دانشجویان باید حضور موثر در محیط کار و دانشگاه داشته باشند.

سرپرست دانشگاه آزاد نهاوند در پایان افزود: امید فراوانی به افزایش انواع رشته های تحصیلی و کارشناسی ارشد در این مرکز وجود دارد،  که در این راه علاوه بر تلاش و پیگیری نیاز به حمایت مسیولین محترم شهرستان می باشد.

نماینده  اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان نهاوند نیز در این مراسم اظهار داشت: صندوق کار آفرینی و امید،مهر رضا(ع)  سابق جهت  اعطای تسهیلات با سود کم به کارآفرینان تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان اعلام آمادگی کرده است.

IMG_3473

بیژن ترابیان گفت: معرفی پارک علم و فن آوری در سطح دانشگاه, معرفی بنیاد علمی نخبگان, تاسیس شرکت های دانش بنیان,معرفی کانون کارآفرینان نهاوند که متشکل از اداره کار و امور اجتماعی-اداره صنعت معدن و تجارت و اداره فنی حرفه ای شهرستان می باشد می توانند در جهت گسترش و  پژوهش و کارآفرینی کارهای مثبتی انجام دهند.

ترابیان افزود: پژوهش باید هدفمند باشد، دیگر آموزش صرف کفایت نمی کند باید در بحث پژوهش شاهد رویکرد متفاوت و گسترده در دانشگاه‌ها باشیم تا بتوانیم در راستای حل مشکلات کشور قدم برداریم، حاکمیت رویکرد پژوهش محور در دانشگاه‌ها با نگاه عدالت محور باعث پیشرفت جهشی و تعالی دانشگاه‌ها خواهد شد و فرهنگ پژوهش باید به عنوان یک اصل در همه ابعاد دانشگاه و جامعه  خود را بخوبی نشان دهد و نهادینه شود.

سومین سخنران این مراسم مدیرعامل شرکت کاسپین کوهدشت (کارخانه مالت) نهاوند بود وی در سخنان خود بر لزوم  اهمیت و توجه به موضوع پژوهش  در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: عظمت دانش دریادگیری نیست؛ بلکه در پژوهش است و باید در دانشگاه تلاش وافری در این خصوص داشته باشیم و از این طریق جایگاه رفیعی برای دانشگاه فراهم آوریم که مایه مباهات و افتخار باشد.

مجتبی کمازانی افزود: از آنجا که نتیجه پژوهش زمان‌بر است و در درازمدت جواب می‌دهد، پس ضروری است چالش‌‌ها و موانع را در این مسیر مرتفع کرد و باید تسریع در انجام امور پژوهشی را مهم بدانیم.

کمازانی در ادامه با اشاره به کارخانه مالت نهاوند اظهار داشت: از جمله افتخارات این شرکت طرح نمونه کشوری در سال ۹۳ – واحد نمونه حمایت از حقوق مصرف کننده در سال ۹۴- دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت ISO9001  و عضو کمیته تدوین استاندارد است.

مسئول انجمن علمی دانشگاه آزاد مرکز نهاوند سخنران بعدی مراسم  اولین همایش پژوهش و کارآفرینی  شهرستان نهاوند بود خانم هما علیمرادیان در این مراسم اظهار داشت: برای دست یابی به توسعه و پیشرفت کشور، نیازمند انجام تحقیق و پژوهش هستیم زیرا تا موفق به کشف پدیده های جهان پیرامون خود نشویم، نمی توانیم به اهدافی که مدنظر داریم، دست یابیم. 

علیمرادیان افزود: مهمترین حلقه مفقوده در نظام آموزشی ما، فقدان آموزش های کاربردی در طراز نیاز جامعه و تبدیل علم به محصول و ثروت برای رشد و پیشرفت است.

وی ادامه داد: هنوز اعتماد لازم در میان مردم نسبت به انجام پژوهش های کاربردی وجود ندارد، از این رو سرمایه گذارانی که می توانند در راستای عملیاتی کردن این پروژه ها افراد کاردان را همراهی کنند باید بیشتر وارد عرصه شوند. 

مسئول انجمن علمی دانشگاه آزاد نهاوند ارایه طرح های پژوهشی و عملیاتی کردن آنها،برگزاری کلاسهای آموزشی و حل تمرین،شرکت در مسابقات علمی دانشجوی، ایجاد فضایی پویا و پرنشاط در میان دانشجویان، برگزاری همایش های علمی توسط اساتید و دانشجویان و شخصیت های صاحب نظر مدعو، انتشار نشریه و ثبت شرکت های دانش بنیان را از جمله برنامه های آینده این انجمن عنوان کرد.

IMG_5181

در پایان دبیر اولین همایش پژوهش و کارآفرینی شهرستان نهاوند اظهار داشت: هدف هفته پژوهش، شناسایی توانمندی های پژوهش و فناوری, معرفی پژوهشگران برتر, امکان تجاری سازی یافته های پژوهش و فناوری (فن بازار) و نهادینه  کردن پژوهش در سطح جامعه است.

سعید ترکمان افزود:با توجه به رقابتی شدن صنعت در دنیای امروز و افزایش بهره وری، صنعت با توسل به تکنولوژی‌های نوین در حال تحول است، لذا صنعت کشور ما نیز برای رقابت با صنایع جهانی و منطقه ای و ارتقاء مستمر کیفیت باید توانمند شود و ازفن آوری‌های نوین جهان بهره گیرد.

ترکمان عنوان کرد: با این تغییرات و اهداف جدید، دانشگاه بخوبی می تواند در زمینه دانش بنیان شدن صنعت و بروز کردن آن ارتقای تکنولوژی، رقابت در قیمت و رقابت در کیفیت و بازاریابی و شکوفایی صنعت همکاری کند.

وی در پایان گفت: انجمن علمی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نهاوند آماده ارایه هرگونه مشاوره,طراحی و حمایت از طرح ها و ابداعات دانشجویان می باشد.

در پایان این مراسم از انجمن علمی دانشگاه آزاد مرکز نهاوند جناب آقایان هاشم شهبازی فرد ، بابک جهانگیرایان و سلگی قدرانی شد.

IMG_5166

IMG_5185

 

 

 

 

 

 

 

telegram-channel

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش