سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 14780

صدای نهاوند:
مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان گفت: مستند ۳۲ دقیقه ای پیرغلام عشق با موضوع مداحی و خدمت صادقانه یک مداح قدیمی به مردم یکی از روستاهای نهاوند به زودی از شبکه همدان پخش می شود.

به گزارش صدای نهاوندف مهدی دهقان نیری، مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان اظهار داشت:

موضوع فیلم مستند پیرغلام عشق که در نهاوند و کشور عراق تصویربرداری شده است در مورد زندگی یکی از مداحان قدیمی روستای تکه نهاوند به نام کربلایی میرحیدر می باشد که نزدیک به ۵۰سال است به عنوان شورای اسلامی، معتمد محلی و پیرغلام اهل بیت(ع) در زادگاهش و شهرستان نهاوند به مردم خدمت می کند.

مدیر کل صداوسیمای مرکز همدان بیان کرد: کربلایی میرحیدر که خود از رزمندگان جهادگر دوران دفاع مقدس می باشد و برادر شهیدشان شهید حیدر سهرابی یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس می باشدبیش از ۴دهه است همیشه در خدمت به مردم و انقلاب اسلامی و اهل بیت (ع) بوده به طوری که از اول انقلاب و تا دوره قبل رئیس شورای اسلامی روستای تکه و ۱۲ سال نیز سابقه عضویت در شورای هیآت مذهبی نهاوند را دارد.

دهقان نیری بیان کرد: راوی این فیلم مستند هرسال در ایام تاسوعا و عاشور اهالی را در سرسفره امام حسین(ع) کنار هم جمع می کند یک فرد کشاورز و باغدار و با ایمان وخداست است که منشاء خدمات بسیار ارزشمندی در طی دوران مسئولیت خود شد به طوری که در چند دوره به عنوان شورای نمونه اسلامی شهرستان و استان ودو دوره به عنوان پیرغلام نهاوند و همدان انتخاب شد.

وی اظهار داشت: این شورای نمونه و پیرغلام اهل بیت(ع) چندین دوره هم به عنوان باغدار، کشاورز و عامل نمونه طرح جمع آوری زکات در شهرستان و استان معرفی و انتخاب شده است.

وی بیان کرد: این مداح قدیمی کتاب مداحی با عنوان سفینه نجات با موضوع نوحه و اشعار حماسی مذهبی را از برادر شهیدش سردار شهید سهرابی در سال ۱۳۴۵ هدیه گرفته است که به دلیل علاقه شدید به همراه برادر شهیدش در جبهه حضور پیدا می کند و سبک مداحی قدیمی و منحصر به فرد و جوان پسندی دارد و مهمتر از همه رضایت مردم از ایشان می باشد.

دهقان نیری گفت: این مستند به مدت ۳۲ دقیقه و کاری مشترک با کارگردان متعهد و ارزشی برادر جانباز علی کاظم نادری بسیج رسانه شهرستان نهاوند صداوسیمای مرکز همدان و شورای هیات مذهبی و دفتر نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با تهیه کنندگی علی سهرابی و سایر عوامل فیلم در بخش کشور عراق و ایران می باشد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش