- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

شهید سید مسعود رسولی از دیار نهاوند را بهتر بشناسیم

به گزارش صدای نهاوند، شهید “سید مسعود رسولی” از آن دست جوانان مؤمن انقلابی بود که هنگام هجوم ارتش بعث عراق راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و از خود نامی ماندگار برای نسل‌های آینده ایران‌زمین به یادگار گذاشت.

وی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد و همچون جوانمردان دیگر این سرزمین، خود را به خصایصی چون تواضع، فروتنی، عشق و علاقه به خانواده، سخاوت و مهربانی زینت کرد.

شهید “سید مسعود رسولی” در طول عمر کوتاه اما بابرکت خود ضمن حضور در مجالس و فعالیت‌های مذهبی، در عملیات مهمی چون بیت‌المقدس و فتح المبین حضور یافته و توانست در کسوت مسئول عملیات قرارگاه کرمانشاه به‌درستی انجام‌وظیفه کند.

 این شهید همیشه سرافراز همانند دیگر دلاور مردان این سرزمین باوجود علاقه بسیاری که به والدین، همسر و فرزندان خود داشت، در کسوت پاسداری راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل‌شده و سرانجام در  یک عملیات برون‌مرزی و در تاریخ ۱ آذرماه ماه سال ۱۳۶۴ ردای سرخ شهادت را بر تن کرد.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید معزز آمده است:

“… بالاترین جهاد آن است که چون سر از بالین برداری به فکر ستم کردن نباشی. اینک به یاد خدا به جبهه آمده‌ام نه برای انتقام، بلکه به‌منظور احیای دینم و تداوم انقلاب اسلامی، پای در چکمه می‌کنم‌ و [در این راه] خدا را به یاری می‌طلبم‌.آن چیزی که ما را به جبهه می‌آورد، مسئولیت و تعهّد در قبال اسلام ‌و خون شهدا است.”

گفتنی است: سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان امسال همانند چند سال گذشته در اقدامی پسندیده به معرفی شهدای شاخص استان پرداخته و دراین‌بین نیز شهید “سید مسعود رسولی” را به‌عنوان شهید شاخص شهرستان نهاوند انتخاب و معرفی کرده است.