- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

دستگاه نظارتی از خروج قاچاق مواد پتروشیمی به خارج از کشور جلوگیری کنند

به گزارش صدای نهاوند، حسن بهرام نیا با اشاره به توقیف چند تن مواد پتروشیمی در مرزهای کشور که به خارج از مرزها قاچاق می شده است، گفت: دستگاه های نظارتی باید به موضوع توزیع و صادرات محصولات پتروشیمی ورود کرده و مواد اولیه مورد نیاز زنجیره های تولید پایین دستی و تولیدکنندگان را در اختیار آنها قرار دهد و دست واسطه گران در این میان کوتاه شود.

رییس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دستگاه نظارتی باید از خروج قاچاق مواد پتروشیمی به خارج از کشور جلوگیری و مانع ایجاد رانت در این حوزه شوند، افزود: در راستای سیاست های پیش رو وزارتخانه های ذیربط باید برای جلوگیری از تعطیلی کارگاه ها و مراکز تولیدی به صورت کلی و نه بخشی ورود و برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز مراکز صنعتی، تولیدی اقدام کنند.

کمیسیون انرژی از وزارتخانه ها برای کوتاهی در قاچاق پتروشیمی توضیح می خواهد

وی ادامه داد: هر وزارتخانه باید به تناسب کار وزارتخانه متبوعش برای جلوگیری از رانت، قاچاق و عدم شفافیت نقش آفرینی کند و مانع سوءاستفاده سودجویان و دلالان در شرایط تحریمی شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، از نشست کمیسیون انرژی باوزارتخانه های ذیربط در حوزه صادرات پتروشیمی خبر داد و اظهار داشت: کمیسیون انرژی در این خصوص ورود پیدا کرده و وزارتخانه ها را گرد آورده و از آنها برای کوتاهی های صورت گرفته در حوزه اجرایی و نظارتی توضیحات لازم را اخذ می کند و در صورت لزوم از طریق کمیسیون و مجلس راهکاری ارائه می شود تا مانع تعطیلی کارگاه ها و مراکز تولیدی شد.

مجتمع‌های پتروشیمی باید نیاز داخل را تامین کنند

وی ادامه داد: دولت بخشنامه های خاص خود را در حوزه اجرا و نظارت دارد و اگر نیاز باشد مجلس نیز نقش نظارتی خود را داشته و با سهل انگاران و متخلفان برخورد می کند.

رییس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صنعت پتروشیمی از جمله صنایعی است که نقش مهمی در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی ایفا می کند، تصریح کرد: مجتمع‌های پتروشیمی باید نیاز داخل را تامین و با صادرات انواع محصولات پتروشیمی در تامین ارز مورد نیاز کشور اثرگذار باشند.