سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 14862

صدای نهاوند:
دادستان عمومی و انقلاب نهاوند از افزایش تنوع و تفاوت شکایت‌هایی خبر می‌دهد که به واسطه رشد فناوری و افزایش جرائم یارانه ای در جامعه به وجود آمده است و مردم برای طرح شکایت به دادسرا مراجعه می‌کنند.

سیدهادی مصطفوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدای نهاوند، با بیان این‌که شهروندان در برخورد با این افراد باید برای پی بردن به نیت آنان هوشیار باشند، گفت: شکایت‌های افراد از سودجویان، مربوط به کلاهبرداری‌هایی است که در چند دسته جدید اتفاق می‌افتد و کلاهبرداری از طریق به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد، از طریق اعلام یک موضوع دروغ مانند برنده شدن در مسابقه، کلاهبرداری در بستر اینترنت به شیوه خرید اینترنتی از سایت‌های ناشناس توسط مالباختگان، کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های کارتخوان و نیز آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی از شایع‌ترین انواع آن است.

مصطفوی افزود: شایع‌ترین نوع این دسته، کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در مسابقه است که پس از تماس با فرد مورد نظر، چنین وانمود می‌شود که فرد، میهمان مسابقه زنده تلفنی است و ضمن طرح پرسش و پاسخ، چنان صحنه‌ای در ذهن وی می‌سازند که وی فریب می‌خورد.

وی تصریح می‌کند: این افراد با بیان این ادعا که شماره حساب مسابقه، دولتی است و برای واریز وجه جایزه، نیاز به وارد کردن شناسه توسط برنده در دستگاه خودپرداز دارد، اقدام به کسب اموال شخص از با همکاری خود وی می‌کنند.

دادستان نهاوند بیان داشت: نکته جالب در کلاهبرداری های اینترنتی، درگیر شدن اقشار مختلف جامعه است، به گونه ای که از بی سواد تا تحصیلکرده و پزشک نیز در بین قربانیان کلاهبرداری های اینترنتی دیده می شوند.

سیدهای مصطفوی به مردم توصیه کرد که فریب کلاهبردان پیامکی را نخورند و شماره حساب و کلمه عبور خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهند. 

مصطفوی با بیان اینکه پرونده سرقت های یارانه ای در شهرستان نهاوند در ۶ ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر افزایش داشته است؛ گفت: مردم هر ماه رمز کارت های عابر بانک خود را عوض کنند.

وی افزود: دستور العمل رمز دوم یکبار مصرف اینترنتی بر روی کارت های عابر بانک توسط بانک مرکزی صادر شده است و بانک ملزم به رعایت آن هستند.

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش